Koča na Gozdu - Prisank / Prisojnik - Hanzova pot

mountain ranges / Julian Alpsprisank / prisojnik / Koča na Gozdu - Prisank / Prisojnik

Koča na Gozdu - Prisank / Prisojnik (Hanzova pot)

Starting point: Koča na Gozdu (1226 m)
Destination: Prisank / Prisojnik (2547 m)
Path name: Hanzova pot
Time of walking: 5 h
Difficulty: very difficult marked way
Map: TNP 1:50.000
Hiking equipment (summer): helmet, self belay set, ice axe, crampons
Hiking equipment (winter): helmet, self belay set, ice axe, crampons

Iz Kranjske Gore se preko prelaza Vršič peljemo proti Bovcu ali obratno, a le do Koče na Gozdu, kjer parkiramo na parkirišču pred kočo.

Od Koče na Gozdu nadaljujemo še nekaj deset metrov po cesti v smeri Vršiča, nato pa se levo navzdol odcepi steza. Usmerimo se na omenjeno stezo in na desni strani bomo tudi opazili smerokaz “Hanzova pot 5h”. Pot nas nato kmalu pripelje iz gozda in se prične vzpenjati po melišču ob redkem ruševju navzgor. Takšna pot nas nato pripelje do vstopa v plezalni del poti, ki se nahaja v bližini manjšega slapa.
Pri vstopu v steno nadaljujemo nekoliko desno in se pričnemo vzpenjati s pomočjo klinov in jeklenic. Pot nas nato pripelje do še enega slapa, ki ga s pomočjo klinov prečimo. Sledi nekoliko manj zahtevno prečenje strmih pobočij proti zahodu. Kasneje pot zavije v levo in se vzpne mimo nekaj ruševja. Na desni strani se nam tu odpre lep pogled proti nekoliko večjemu slapu, ki pada preko strmih sten. Sledi nekoliko strmejši vzpon po večinoma nezavarovanem pobočju, nato pa pot zavije desno v steno ter se strmo vzpne ob številnih klinih in jeklenici. Sledi ponovno prečenje nekoliko izpostavljenega pobočja. Pot nas vodi mimo manjšega Marijinega kipa, ki se nahaja levo v steni. Pot nato zavije nekoliko v levo in sledi kratek spust s pomočjo klinov in jeklenice, ki nas pripelje do snežišča. Snežišče se običajno obdrži čez celo leto, za prečenje pa nujno potrebujemo cepin in dereze. Na drugi strani snežišča nato pot zavije nekoliko desno in postane lažja. Vzpnemo se po travnatem pobočju mimo nekaj macesnov, nato pa nadaljujemo proti zahodu in po policah prečimo prepadna pobočja. Pobočje nato ponovno postane manj strmo in pot nas pripelje do razpotja, ki se nahaja na višini 1800 metrov. Desno vodi pot proti Prednjemu oknu, mi pa nadaljujemo levo po Hanzovi poti.
Po kratkem nezahtevnem vzponu se nato kar nekajkrat strmo vzpnemo ob jeklenici s pomočjo številnih klinov. Pot nas nato pripelje na dokaj položna pobočja na južni strani vrha Hanzov Turn (2040m). Tu je običajno še eno snežišče, ki pa je precej manj strmo kot tisto prvo.
Nadaljujemo rahlo desno pod strme stene Prisojnika ter se nato vzpnemo po nekoliko gruščnati grapi proti škrbini na južni strani vrha Hudičev steber (2237m). Tu je pred vstopom v zelo zahtevni del poti tudi vpisna knjiga.
Pot se v nadaljevanju skoraj navpično vzpne s pomočjo jeklenice in klinov, nato pa po policah preči prepadna pobočja proti zahodu. Kasneje pot zavije v levo in se prične vzpenjati po precej strmih severnih pobočjih navzgor. Ta del poti večinoma ni zavarovan zato je potrebno še nekaj več previdnosti. Pot nato zavije v levo in nas po manj strmem pobočju pripelje na severovzhodno stran vrha. Tu pot ponovno postane zelo zahtevna in se najprej navpično vzpne po skobah nato pa še po nekoliko izpostavljenem pobočju s pomočjo jeklenice in klinov. Od tu sledi samo še kratek vzpon do vrha Prisojnika.
Hanzova pot na Prisojnik je najdaljša zavarovana plezalna pot v Sloveniji in tudi tehnično spada med najzahtevnejše. Zaradi snežišč na poti pa je tudi v poletnem času obvezna uporaba cepina in derez.
Za sestop je priporočljivo izbrati Slovensko pot.

Trip can be prolonged to next destinations: Križ
Recommended: panorama, similar trips, trips from the same starting point, trips with the same destination
koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik koca_na_gozdu - Prisank / Prisojnik