Gostišče Firšt - Govca (Olševa) -

mountain ranges / Karawanksgovca (olševa) / Gostišče Firšt - Govca (Olševa)

Gostišče Firšt - Govca (Olševa)

Starting point: Gostišče Firšt (677 m)
Destination: Govca (Olševa) (1929 m)
Difficulty: partly demanding marked way
Difficulty of skiing: demanding
Map: Kamniške in Savinjske Alpe 1:50.000
Hiking equipment (summer): helmet, lamp
Hiking equipment (winter): helmet, ice axe, crampons, lamp
Author: JTrogar

Po cesti iz Radmirja ali čez Kranjski rak proti Logarski dolini se dober kilometer naprej od Solčave ustavimo pri gostišču Firšt. Za parkiranje je dobro koga vprašati. V gostišču je zanimiv muzej o Potočki zijalki Parkiramo pa lahko tudi desno 200 m višje v gozdu na koncu makadamske ceste.

Od gostišča Firšt pa do kmetije Rogar nas pot vodi po gozdnem kolovozu. Kilometer nad Firštom se ta kolovoz cepi v levo in naravnost. Prava pot je levo. Višje pridemo na manjšo jaso z nekaj starimi poslopji. Pot nas nato spet kratek čas vodi skozi gozd. V zgornjem delu travnikov pri Svetem duhu prečkamo panoramsko cesto in nadaljujemo proti kmetiji Rogar, od katere nato nadaljujemo levo po kolovozu, ki se prične vzpenjati skozi gozd. Kolovoz kmalu preide v stezo, ki nas pripelje do državne meje z Avstrijo. Pot nato poteka ob meji in nas pripelje do razpotja. Leva pot vodi v Avstrijo mi pa se usmerimo desno za oznakami Potočka Zijalka. Od križišča sledi samo še 10 minut strmega vzpona in že smo pri kraški jami imenovani Potočka Zijalka.
Pot se naprej prične ponovno vzpenjati in nas pripelje do naslednjega razpotja. Leva pot pelje na Obel kamen (1911 m), mi pa se usmerimo desno na pot proti Govci, ki je najvišji vrh Olševe. Sledi prečenje strmih pobočij pod Olševo. Ta del poti je nekoliko izpostavljen v pomoč pa nam je tudi nekaj varoval. Pot nato zavije v levo, kjer se nam pridruži pot čez Obel kamen in do vrha sledi le še nekaj minut strmega vzpona.
Za sestop pa lahko gremo čez Obel kamen. Pot zato ni kaj daljša je pa zato panoramsko še veliko lepša.

On the way: Gostišče Firšt (677m), Sveti duh (1232m), Koča pod Olševo (1232m), Kmetija Rogar (1240m), Potočka zijalka (1700m)
Trip can be prolonged to next destinations: Obel kamen (Olševa)
Recommended: panorama, similar trips, trips with the same destination
gostisce_first - Govca (Olševa) gostisce_first - Govca (Olševa) gostisce_first - Govca (Olševa) gostisce_first - Govca (Olševa) gostisce_first - Govca (Olševa) gostisce_first - Govca (Olševa) gostisce_first - Govca (Olševa) gostisce_first - Govca (Olševa) gostisce_first - Govca (Olševa) gostisce_first - Govca (Olševa) gostisce_first - Govca (Olševa) gostisce_first - Govca (Olševa) gostisce_first - Govca (Olševa) gostisce_first - Govca (Olševa) gostisce_first - Govca (Olševa) gostisce_first - Govca (Olševa) gostisce_first - Govca (Olševa) gostisce_first - Govca (Olševa) gostisce_first - Govca (Olševa) gostisce_first - Govca (Olševa) gostisce_first - Govca (Olševa) gostisce_first - Govca (Olševa) gostisce_first - Govca (Olševa) gostisce_first - Govca (Olševa) gostisce_first - Govca (Olševa) gostisce_first - Govca (Olševa) gostisce_first - Govca (Olševa) gostisce_first - Govca (Olševa) gostisce_first - Govca (Olševa) gostisce_first - Govca (Olševa) gostisce_first - Govca (Olševa) gostisce_first - Govca (Olševa)