velkavrh / Zadnja sporočila

velkavrh - Zadnja sporočila

Začete teme:
velkavrh18. 03. 2024 07:49:27
Sem gorski stražar.V društvu PD Škofja Loka imamo tudi odsek Varstvo gorske narave -skrajšano VGN . Ta odsek ima vsako leto štiri pohode.Lani so zaradi bolezni vodnikov odpadli. Letos se vsi lanski ponovijo.Drugače jih imamo v sobotah-zaradi slabe napovedi je bil prvi minulo nedeljo-Po Seški poti. Drugi bo v aprilu-Po Rapalski meji, maja gremo na Košenjak, oktobra pa po stari ruski cesti na Vršič.

Seška pot-začne se v Strunjanu,po peš poti Strunjan -Portorož,prek tunela Valet,nadaljuje prek polotoka Seča,prek Forme vive, spust v Sečo-muzej kaktusov,pot ob kanalu Sv. Jerneja, nadaljuje po Stari Parancani do Sečovelj-pot je dolga pet ur.
velkavrh8. 03. 2024 08:46:56
Pohod na Medvejk bomo začeli na mejnem prehodu Fernetiči.Pri mejnem prehodu zavijemo proti Repentaboru -it. Monrupino.Po nadvozu prečimo kamionski terminal.Približno po 400m od nadvoza sledi blagi levi ovinek in takoj za njim na desni strani je manjše obcestno parkirišče , ki služi kot izhodišče poti na Veliki Medvejk.Tu previdno prečkamo cesto(ovinek ni pregleden) in poiščimo stezico .To je pot št. 3. Potka je vseskozi odlično označena in dobro uhojena .Potka poteka po skalnatem terenu, vendar je višincev le za kakih 150 m.V zelo počasnem tempu-upokojenskem, bomo razgleden vrh dosegli v slabi uri.Pred vrhom pod potko zagledamo obširne razvaline opuščene karavle z velikim parkiriščem. Od tu se pa na desno že vidi betonirana škarpa vrha Velikega Medvejka.Na vrhu Medvejka je več vojaški ruševin iz minulih časov. Medvejk je služil kot izredna opazovalnica po dolini daleč naokoli.Na vrhu nas pričaka mini opazovalni stolpiček. Pod stolpičem pa celo skrinjica za vpise in žig.

Vrnemo se po isti poti na izhodišče.

Če hočemo hoditi nekako več po tem kraškem svetu in pregledati vse zanimivosti tega kraškega sveta se pa lahko odločimo za pot iz Sežane-pri gasilnem domu je štart- po poti -Čez Živi muzej Krasa .Pot poteka tudi skozi naselje Orlek in privede v Fernetiče.Od Fernetičev pa na Veliki Medvejk. Ta pot je tu dobro opisana. Če se hočemo vrniti nazaj v Sežano pa bo dolga kar več kot pet ur.
Komentari:
velkavrh20. 04. 2024 07:51:52
No to bo pa prvi zapis v tem letu.Četrkovci -uokojenska skupina pri PD Škofja Loka osvajamo manj znane slovenske gričke . Tokrat sno se zapeljali v vas Jurišče, ki je v Pivški dolini blizu Knežaka.V vasi je bil štart na vrh Kršičevec.Hodili smo po kraških travnikih. Na koncu je tudi malo vzpona-vsega okoli 400m višincev. Hodi se tudi po teh kraških gmajnah. Trenutno niti šmarnice še ne cvetijo. Kraški travniki pa ponujajo že kar nekaj cvetja tega področja -od narcis do še ne cvetočih potonik.Po nekako dveh urah se pride na vrh .Tu najdemo celo žig in vpisno knjigo.Pred vasjo smo krenili malo v breg po teh prelepih travnikov. Zmerom pa imamo kakšen vzrok , da se po zaključku ture poveselimo.
velkavrh20. 04. 2024 07:36:29
V vasici Juršče.
velkavrh20. 04. 2024 07:30:15
To se vidi v vasi Juršče -to je vasica blizu Knežeka -gre za Pivško dolino.
velkavrh19. 04. 2024 18:00:08
Rože s pohoda na Kršičevec.
velkavrh16. 04. 2024 09:48:49
velkavrh16. 04. 2024 09:44:53
velkavrh16. 04. 2024 08:12:40
Včeraj smo Pondeljkovci -upokojenska skupina PD Škofja Loka pohajali po Krasu.Kot prvo smo šli v Cerje in si ga ogledali.Tam je nastala naša gasilska.Na Cerje smo šli kar peš iz vasi Lokvica . Nato smo šli v jamo Pečinko. Za ogled jame se je treba seveda predhodno dogovoriti v Lokvici pri gostišču v vasi. Skrbnik jame, ki je obenem tudi oštir, vinogradnik, imajo tudi oljčnik nam je odprl jamo ,nas popeljal po jami in nam obširno razlagal o njenem pomenu v I. sv. vojni.Jama je osvetljena, ampak se vseeno priporoča imeti sijalke.Na koncu te jame je precej dolg izhod po rovu-polnem kapnikov-prelepo.Na koncu se po stopničkah povzpneš na plano. Sledil je še pohod do Borojevičevega prestola . To je bil avstroogerski general , ki je vodil boje tu okrog v I. sv. vojni.Peš smo se nato odpravili prek tega kraškega sveta mimo oljčnikov v vas Lokvico na degustacijo vin in oljčnega olja. Na lične krožničke nalijejo oljčno olje in pridenejo skuto-zelo dobro in okusno. Tu smo vino in olje lahko tudi kupili.Zaključek smo imeli v Senožečah pri gostilni Na Ravni.Ta gostilna je na koncu Senožeč. Žal je druga odlična gostilna v Senožečah zaprta-škoda.
velkavrh15. 04. 2024 20:29:28
To pa sem danes posnel na turi na Cerje, na Borojevičev prestol in podzemno zaklonišče iz I. sv. vojne .
velkavrh15. 04. 2024 04:52:41
Seveda je Triglav!
velkavrh12. 04. 2024 07:20:17
Ne,to je prvi kamnokreč , ki zacveti spomladi in ga običajno ne vidimo. Je redek.To je burserjev kamnokreč.
velkavrh10. 04. 2024 06:41:40
velkavrh10. 04. 2024 06:34:24
Rožce s pot na Šmohor.
velkavrh10. 04. 2024 06:17:24
DU Britof -Predoslje imamo vsaj enkrat na leto izlet oziroma turo z vlakom.Imamo pa eno turo na mesec. Tokrat smo se zapeljali z vlakom v Posavje .Štart seveda iz Kranja ,presesti se je treba v LJubljani.Izstopili smo v Laškem.Nato pa prek mesta na izhodišče za Šmohor.Hodi se kar prek dveh ur. Pot je nekaj srednjega .Vmes je kamnita , polna korenin.Ima tudi strme predele.Nekaj je tudi asfalta.Pot je bila suha, vreme nekaj vmes.Bila so območja z vetrom ,pa spet zelo vroče.Koča je odprta cel teden razen ponedeljka.Naročena je bila topla malica .Gasilska je tudi uspela.Imeli smo se lepo. Nazaj grede smo zamenjali tri vlake .Imeli smo se lepo.
velkavrh7. 04. 2024 19:06:07
velkavrh7. 04. 2024 07:38:45
Včeraj pa z PD Rašico na malo oddaljen cilj v Italijo v Rezijo.Osvojili smo markantno planoto Pusti Gost-1.245m.To je višina bivaka .Višina se zdi nizka , vendar se začne na višini vasi Solbica -596 m ,tako , da se nabere kar nekaj metrov višincev-900 m jih je bilo.Ja, vodnik Tomaž nas je opozoril na nenavadno reč ob Božiču , ko z bližnjega griča po jeklenici spustijo v naselje luč-betlehemsko zvezdo.Sredi naselja je manjše parkirišče -pri kontejnerjih.Tu smo pustili vozila in takoj na desno se začne naša tura med vikendi na lepo označeno pot , ki vseskozi opozarja kam gremo.Kar kmalu gremo mimo lepih slapov.Potka je lepa .Mestoma je lepo speljana v okljukah.Sicer je pot opredeljena kot delno označena.Hodimo tudi mimo davno opuščenih stanov , pa tudi kar nekaj na novo narejenih vikendov.Vreme je bilo lepo, sončno.Cvetja sicer skoraj še ni. Pot je bila suha.Nekako skoraj po štirih urah se pride na glavno našega pohoda planote Pustega Gosta , kjer nas preseneti ogromna koča -bivak -odprt z vso opremo-lečišči, pečjo-krasno urejeno.Dol smo šli po drugi poti-manj zahtevni in se pride v vas Solbico z druge strani.Sem bi se še vrnil-zagotovo.