Mountain ranges / Dolomites / Cima Vezzana / Malga Fosse - Cima Vezzana (Via Ferrata Bolver Lugli)

Malga Fosse - Cima Vezzana (Via Ferrata Bolver Lugli)

Starting point: Malga Fosse (1936 m)
Lat/Lon: 46,28933°N 11,79916°E
Name of path: Via Ferrata Bolver Lugli
Time of walking: 4 h 30 min
Difficulty: very difficult marked way
Altitude difference po putu: 1350 m
Map: Tabacco 22 1:25.000
Recommended equipment (summer): helmet, self belay set
Recommended equipment (winter): helmet, self belay set, ice axe, crampons
Views: 5.127
 3 people like this post
Access to the starting point:
Iz Nova Gorica se zapeljemo v Italijo ter se naprej po avtocesti peljemo do kraja Portogruaro, kjer na avtocestnem razcepu zavijemo v smeri kraja Belluno. Avtocesti sledimo do izvoza za Belluno, mi pa za krajem Belluno sledimo cesti v smeri kraja Feltre in nato proti kraju Transacqua in prelazu Passo Rolle. Malo pred prelazom bomo na desni strani ceste opazili večje parkirišče pri mountain pasture Malga Fosse na katerem parkiramo.
Path description:
Od izhodišča na mountain pasture Malga Fosse nadaljujemo proti jugovzhodu za oznakami »Rifugio Rosetta, Col Verde«. Pot se na začetku rahlo spusti po travnatih pobočjih, nato pa večinoma v rahlem vzponu preči pobočja pod vrhom Cimon della Pala. Pot imenovana Sentiero dei Finanzieri se kasneje nekoliko strmeje vzpne in nas pripelje na položnejša travnata pobočja.
Pot se v nadaljevanju prične rahlo spuščati in nas pripelje do označenega razpotja. Desno navzdol vodi pot proti smučišču Col Verde, naravnost vodi pot naprej proti koči Rosetta, mi pa se usmerimo levo navzgor za oznakami »Via Ferrata Bolver – Lugli«.
Od razpotja najprej sledi kratek vzpon po večinoma travnatem pobočju, ki nas pripelje do vstopa v steno.
V začetnem delu pot ni zavarovana in je zato potrebno nekaj več previdnosti (plezanje 1-2 stopnje). Pot, ki je označena z rdečimi pikami se nekajkrat precej strmo vzpne, le na krajšem nekoliko bolj izpostavljenem delu pa je zavarovana z jeklenico.
Višje nas pot pripelje do začetka zavarovane poti imenovane Via Ferrata Bolver Lugli. Stena postane še bolj strma, pot pa je od tu naprej vseskozi dobro zavarovana. V samem začetku se zavarovana pot vzpne po strmem žlebu levo navzgor, nato pa pot zavije počasi v desno. Pot se v nadaljevanju večkrat skoraj navpično vzpne ob steel cable, tako da je potrebno imeti tudi kar nekaj moči v rokah. V zadnjem delu plezalna pot poteka levo od strme grape in je še nekoliko bolj izpostavljena. Ko pridemo na vrh stene, nadaljujemo levo in po kratkem vzponu ob grebenu pridemo na položnejša pobočja kjer se zavarovana pot konča.
Pot v nadaljevanju zavije rahlo v desno in nas po kratkem nezahtevnem prečenju pripelje do bivaka Fiamme Gialle.
Od bivaka nadaljujemo proti severovzhodu in se spustimo do sedla Passo del Travignolo kjer se nam z desne priključi pot po dolini Valle dei Cantoni. Na sedlu nadaljujemo naravnost za oznakami Cima Vezzana in se pričnemo vzpenjati po dokaj strmem melišču navzgor. Pot nato zavije v desno in nas pripelje do manjšega sedla pod vrhom Il Nuvolo. Nadaljujemo levo in se nato nekaj časa vzpenjamo po skalnatem pobočju navzgor. V zadnjem delu pot ponovno zavije nekoliko v levo in sledi še vzpon ob razglednem grebenu do vrha.
zemljovid puta - Cima Vezzana
On the way: Bivacco Fiamme Gialle (3005m), Passo del Travignolo (2985m)
We recommend: trips from the same starting point, similar trips
Malga Fosse - Cima Vezzana1
Malga Fosse - Cima Vezzana84
Malga Fosse - Cima Vezzana85
Malga Fosse - Cima Vezzana86
Discussion about the trail Malga Fosse - Cima Vezzana (Via Ferrata Bolver Lugli)