Forums / Italija / Carnic Alps / Monte Crostis 1894m in Chiavals 2098

Monte Crostis 1894m in Chiavals 2098

grega_p27. 06. 2010 20:04:36
Čez vikend sva zašla v divjino Karnijskih Alp. Po dolini Bele sem mimo Pontebbe zavil v val Aupo do kraja Pradis, kjer sem zavil levo in navzgor do Val Albe (naravni rezervat). Do tja se pride tudi, če gremo od Pontebbe do kraja Moggio in nato zavijemo proti severu do Pradisa.
Ker je dan dolg, sva se odločila za dolg obhod do bivaka po poti 450, kjer gre pot po gozdu rahlo navzdol, nato pa se odcepi desno in mimo potoka v strm hrib do nekdanje planine Crostis. O njej priča zgolj stara skoraj porušena koča. Do tu je bila pot precej zaraščena, saj je kot kaže zelo redko obiskana. Naprej do škrbine Vidus in levo po Alta Via Cai Moggio (lepi razgledi) na vrh Crostisa, nato pa dol do škrbine Fonderis pod Zuc dal Borom in po poti 425 nad noro odsekanimi policami do bivaka Bianchi. Vse skupaj nama je vzelo 6 dolgih in zaradi soparnega dne prešvicanih ur. Ta krožni obhod je naporen tudi zaradi višinske razlike, saj se pogosto spuščamo in potem spet vzpnemo in ... Bivak je rdeča konzerva za 9 ljudi z nekaj dekami, par minut pod njim po poti 428 pa je mini studenček z vodo po okusu materine dušice.
Naslednji dan sva krenila na vrh Chiavalsa in ga obkrožila, torej najprej do škrbine na SZ strani in potem po J navzdol.
Razgled je bil fantastičen, od Sernia in Grauzarie, Amariane, Muzcev, Z Julijcev, soseda Zuca dal Bora, Zermule, Cavalla... Nato le še v dolino do avta, kjer boste z malo sreče našli lep smaragdni tolmun, samo prisluhnite šumenju na levi.

Noro odmaknjeno in za dušo privezat, v trentarskem stilu preživeta dneva!

Priporočava!
Monte Crostis 1894m in Chiavals 2098 pod škrbino Fonderis6
Monte Crostis 1894m in Chiavals 2098 Bivak G.Bianchi7
Monte Crostis 1894m in Chiavals 2098 obvestilo na vratih bivaka8
Monte Crostis 1894m in Chiavals 2098 pogled z vrha Chiavalsa proti sosedu Zuc dal Boru9
IgorZlodej24. 11. 2011 18:39:47
Če nimamo nič drugega imamo obilo sonca, no sonca je v teh dneh obilo tudi v Karnijskih Alpah. Izhodišče je bilo v dolini Val Alba, majhno parkirišče tik pod zaporo ceste. Sprva greva po vodoravni poti kakih 10 minut, potem pa v levo gor po skromni stezici skozi gozd in kmalu sva spet na cesti, ki pa jo kmalu zapustiva in greva do neoskrbovane koče Vualt. Lična koča s prostornim dnevnim prostorom in z nekaj skromnimi ležišči na podstrešju. Tukaj bi človek kar obsedel, ampak greva naprej, spet po cesti do ostankov nekdanje kasarne, ter po poti 425 do križišča pod Cjasut dal Sior, tam zavijeva v desno in prečiva širno razgledno območje Crete di Gleris, vmes si ogledujeva razpadajoče vojaške objekte vse dokler ne prideva na manjšo škrbino, kjer se direktno navzgor ob oznakah povzpneva na vrh Chiavalsa. Razgledi izredni, posediva, pomalicava, nato pa po JV grebenu dol proti bivaku Bianchi, kjer spet sledi kratek postanek in po lepi mulatjeri nazaj v dolino Alba in na izhodišče. Izredno lepa krožna turca, kot naročena za te prekrasne jesenske dni, ko v gorah še ni snega. Toplo priporočam.
Dostop iz Ponetebbe preko sedla Cereschiatis v dolino Aupa, ali iz kraja Mužac (Moggio Udinese) v Val Aupo proti kraju Pradis.
Monte Chiavals ni težko dostopna gora, je pa izredno razgledna1
neoskrbovana koča Vualt2
tukaj bi kar sedel in gledal, na drugi strani doline Javor in Lopič3
pri razpadajoči kasarni zavijeva na izredno lepo pot proti sedlu Cjasut dal Sior4
res lepa, z listjem tlakovana pot5
utrinek15
pot naju vodi v dolino oz. na izhodišče16
rozka24. 11. 2011 19:26:53
Hja, res je bil čudovit dan, slikovita pot, neskončni razgledi in...piščanec za konec, hehevelik nasmeh
pot pod plezalno stenco1
tako pa je bilo na poti domov v dolini,.....:(18
MajaO24. 11. 2011 21:24:20
Snowman25. 11. 2011 08:11:52
Je na južnih pobočjih Chiavalsa kaj snega?