Ararat

ksena26. 07. 2014 16:38:08
Ararat je s 5165 m najvišji vrh Turčije in je za Armence, ki nikakor ne morejo preboleti njegove izgube, sveta gora. Ognjeniški stožec, ki ni dejaven že več kot 150 let, je pokrit z večnim snegom in leži 16km od Iranske in 32 km od Armenske meje. Njegov nižji sosed Mali Ararat je visok 3896m in leži JV od glavnega vrha Ararata.
Nanj smo se povzpeli 23.7.2014 , prej pa smo se temeljito aklimatizirali, tako da vzpon na vrh ni predstavljal problema.
Leteli smo iz Ljubljane preko Ankare do mesta Van, ki leži ob istoimenskem jezeru, nato pa s kombiji do mesta Dogubayazit.
Z vzponom smo začeli v Eli Vilage na višini 2200m in prvi dan opravili 1000 m višine do prvega tabora Yesil Yayala, drugi dan pa smo se povzpeli do višine 4200m ter se ponovno spustili na 3200m, kjer smo drugič prespali Tretji dan smo se preselili in prespali na 4200. Ta dan nas je zajelo neurje s sodro, neprijazen dan pa se je nadaljeval v zvezdno noč in umit, sončen naslednji dan. Nekaj čez eno ponoči smo krenili proti vrhu Ararata. Na 5000m se je zdanilo in na tej višini smo se tudi opremili z derezami .Sneg sicer začne na okoli 4300m, sama pot pa poteka med skalami in snegom.
Vzpenjali smo se v idealnih razmerah. Z vrha se nam je odprl pogled do Armenije in Irana. V tabor na 4200 smo se vrnili ob 8.00. Pravi čas, kajti vrh se je začel zavijati v oblačnost in meglo. Isti dan smo opravili dolg spust skoraj 3000 m do Eli Vilage.
Lepe tura, ki po pripovedovanju naše lokalne vodnice, privablja vedno več gornikov in turnih smučarjev.
Ararat mesto in jezero Van - pogled  iz letala1
Ararat 19
nacka.18. 04. 2015 13:59:27
Ksena, pozdravljeni.

Ararat sem občudovala le iz doline, ob popotovanju po severni Mezopotamiji. Domnevam, da sta vas prevzela pokrajina in sam Ararat.

Iz iranske strani ga nisem videla, bili smo preveč oddaljeni. Nadejam se, da ga bom videla naslednje leto, ko načrtujeva z možem potovanju po zahodnem Iranu. Če ga bom, pripnem fotografijo.

Lepo pozdravljeni in varen korak,
Nacka
Turški Kurdistan, zadaj iz oblakov kuka Ararat1
svpopotnik28. 09. 2015 14:44:54
Živjo. 5 kolegov nas razmišlja, da bi se odpravili drugo poletje na Ararat in me zanima, kako ste prišli v stik s tamkajšnimi organizatorji. Mogoče, če imate kakšen kontakt od vaše vodičke, da stopimo v stik z njo.

Hvala in lep pozdrav. nasmeh
nejcf17. 09. 2022 10:30:12
Letos poleti sva se z mami pridružila agenciji Izimanija in osvojila najvišji turški vrh Ararat. Za ta podvig sva se odločila kot obeležitev vseh pohodniških let in proslavo moje končane mature. Hkrati pa me je tudi zanimalo, kako bo višina vplivala name na 5000 metrih, saj imam v načrtu tudi gore precej višje od tega. Ararat pa je tehnično povsem enostaven in zato primeren cilj.

Iz Ljubljane smo preko Istanbula odleteli v Igdir in se odpeljali v mesto Dogubayazit na dobrih 1600 metrov višine. Naslednje jutro smo se po res slabi cesti peljali mimo vasi Cevirme in na koncu ceste začeli s hojo. Pot do kampa 1 na višini 3200m je bila precej položna in travnata, a kar dolgotrajna. Prehiteli smo tudi ogromno iransko skupino.

Po precej slabo prespani noči je sledil dan aklimatizacije do kampa 2 (4200m) in spust nazaj. Več ali manj smo se vzpenjali v nešteto serpentinah po šodrastem terenu. Velikokrat smo se morali umikati konjem in mulam, ki so kampu dostavljali opremo, hrano oz. kaj drugega. Po krajšem počitku smo se ponovno odpravili nazaj dol.

Naslednje jutro je bilo treba teh 1000 višincev ponovno narediti. Do kampa 2 smo prišli nekje sredi dneva in po kosilu nekaj časa počivali v šotorih. Celo popoldne in večer je neusmiljeno močno pihal veter, ki je precej oviral uspešno opravljanje »ta dolge« potrebe na skalnem robu nad kampom. Z roba sem videl na vsake 5 min kakšen skalni podor, ki je grmel izpod vrha v bližnjo grapo. Večerja je bila že okoli 17.30, po šesti smo odšli vsi počasi spat.

Ponoči smo štartali malo po eni in hitro prišli v dolgo kamnito strmino nad kampom 2. Precej me je spominjala na streho Grintovca, le da je imela večji naklon in bolj ogaben teren. Po slabih 3 urah se je začelo daniti, odprl se je razgled na senco Ararata in kamp 2 daleč spodaj. Nato smo prišli na grebenček in na okoli 5000m do snega. Tu je začel pihati res močan veter, ki je močno oviral natikanje derez. Na snegu smo vsi dobili ponoven zagon in v dobre pol ure stali na vrhu Ararata. Veter je pihal tako močno, da na momente nismo mogli stati povsem pokonci. Po isti poti smo se spustili mimo kampa 2 vse do kampa 1 in si tako za naslednji dan prihranili le zadnji kos poti.

Bil je zares izreden teden, katerega besede ne morejo niti približno opisati. Imela sva tudi to srečo, da sva dobila super skupino in vodnika, s katero smo se od začetka odlično ujeli.
V centru Dogubayazita z Araratom v ozadju1
Tale kuža nas je spremljal zadnji del poti10
Proti vzhodu se je pokazal Mali Ararat11
Skalni rob oz WC nad kampom, na drugi strani je žal ogromno odpadkov12
Pogled strmo navzgor proti vrhu, od koder je v grapo desno dol letelo ogromno materiala13
Poznopopoldanski pogled od kampa 2 daleč proti dolini14
Midva na uspešno osvojenem vrhu20
Ostanek neke živali na poti navzdol21
Večji kuščar ob poti, v začetnem delu jih je ogromno22
Še zadnji pogled na Ararat iz hotelske sobe, naslednje dni je bilo vreme gor precej slabše23
zokipoki17. 09. 2022 12:30:21
Čestitke!
GITA17. 09. 2022 13:12:43
Čestitke obema za vzpon, tebi Nejc pa tudi hvala za lep in zanimiv "fotopis"!nasmeh
ločanka17. 09. 2022 15:41:38
Super, super! Fino se mi zdi tudi to, da sta šla z maminasmeh. Pogrešam take opise doživetij z višjih gora! Drugače so si pa Ararat Turki prisvojili ja, ni čudno, da je tudi za Armence še vedno najvišja gora.
miranm17. 09. 2022 16:36:15
Bravo, čestitke in lep opis tvojega doživljanja vzpona na Ararat.
Midva z ženo sva bila druga skupina, kateri je tudi v celoti uspel vzpon in osvojitev te veličastne gore.
Gasilska na vrhu Ararata.1
nejcf18. 09. 2022 13:27:33
Hvala vsem za odziv!nasmeh Ja, višine imajo res svoj čar, še posebej v malo drugačnih predelih sveta. Za naslednje leto imam planirane nove cilje, če bo le čas dopuščal. Miran, se mi zdi da se vaju spomnim iz našega srečanja na Brdu pri Lukovici.