Završniško jezero - Smokuški vrh - via Brezniške peči

mountain ranges / Kamnik Savinja Alpssmokuški vrh / Završniško jezero - Smokuški vrh

Završniško jezero - Smokuški vrh (via Brezniške peči)

Starting point: Završniško jezero (630 m)
Destination: Smokuški vrh (1122 m)
Path name: via Brezniške peči
Time of walking: 3 h
Difficulty: partly demanding unmarked way
Difficulty of skiing: more demandingly
Map: Karavanke - osrednji del 1:50.000
Hiking equipment (summer): helmet
Hiking equipment (winter): helmet, ice axe, crampons
Author: heinz

Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Lesce, kjer se v krožišču usmerimo na staro cesto v smeri Žirovnice in Jesenic. Po nekaj km vožnje, peljemo mimo križišča, kjer se desno odcepi cesta v Žirovnico. Ko prevozimo viadukt Završnica, opazimo na desni strani odcep, na katerega se usmerimo (zavijemo ostro desno). Že takoj naletimo na manjše križišče, kjer peljemo levo, v naslednjem (čez cca 50 m) pa desno, v smeri Završnice. Po krajšem spustu se cesta za nekaj časa nekoliko vzpne, nato pa položi, ter pripelje do mesta, kjer se v levo odcepi makadam proti Valvasorjevemu domu. Le malo naprej, na desni opazimo veliko parkirišče, ki se nahaja ob začetku umetnega jezera Završnica. Tu je naše izhodišče.

S parkirišča se usmerimo čez betonski most, ki prečka jezero. Na drugi strani, desno opazimo razcepljeno pot, ki pelje v gozd. Usmerimo se na levo (zgornjo), po kateri se vzpnemo proti vrhu grebena. Poti dokaj hitro zmanjka, mi pa se usmerjamo nekoliko v levo proti vrhu, kjer naposled naletimo na kar široko pot, ki vodi desno proti vrhu grebena. Ko prispemo do tja, se nam odpre pogled na drugo stran, kjer se nahajata Žirovnica in Moste, od koder sem pripelje tudi pot z južne strani. Zavijemo levo (proti vzhodu), po prijetni, uhojeni stezi, na greben proti Malemu Vrhu. Kmalu se nam odpre pogled nazaj proti Jesenicam na zahodu, medtem, ko na levi v dolini lahko deloma opazujemo jezero v Završnici.
Pri usmerjevalnih tablah nadaljujemo naravnost proti Gosjaku (desno Sveti Lovrenc). Kmalu pa se pot z vrha Malega Vrha nekoliko spusti in zatem za nekaj časa položi. Na desni rob grebena nas občasno vabijo lepa razgledišča. Na levi strani enega od teh opazujemo zanimive pečine (Peči), ob katerih nas pot po desni strani vodi dalje po grebenu proti naslednjemu vrhu Gosjak-u. Preden se nanj povzpnemo, naletimo še na znamenje (križ) in klopco na levi. Tu našo, prečka pot iz doline, mi pa nadaljujemo naravnost po grebenu, kjer naletimo na skalovje, po katerem nekoliko poplezamo in se tako najprej po levi in zatem še desni strani grebena povzpnemo na vrh Gosjaka, kjer prvič nekoliko bližje ugledamo Smokuški vrh. Kasneje na desni opazimo še eno razgledišče s klopco, ki se nahaja nad Doslovčami, nekoliko naprej na levi manjšo kočo in zatem še vodni zbiralnik (tukaj širša pot iz Doslovč prečka Gosjak). Pot nadaljujemo strmo v klanec, desno od zbiralnika, kjer kmalu znova naletimo na skalovje, po katerem se deloma plezaje vzpenjamo čez t.i. Golovec. Smo na nekako najožjem delu grebena. Strmina večji del skalnega grebena, med vzpenjanjem po Golovcu 2-3 krat zgolj nekoliko popusti, zahtevna razgledna pot pa se naposled še zadnjič strmo vzpne proti Smokuškemu Vrhu, kjer najprej naletimo na lično klopco z vpisno knjigo, po nadaljnjih 15 min hoje, kjer se greben že razširi, pa še na cilj poti, - razgledno točko s "klopcami" na vršni legi grebena.
Pri vzpenjanju in sestopanju z Gosjaka in Golovca, v mokrem preti velika nevarnost zdrsa!

Recommended: similar trips, trips from the same starting point, trips with the same destination
zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh zavrsnisko_jezero - Smokuški vrh