Zagrad - Mala Plešivica -

Zagrad - Mala Plešivica

Starting point: Zagrad (800 m)
Destination: Mala Plešivica (953 m)
Difficulty: easy unmarked way, easy marked way
Difficulty of skiing: partly demanding
Map: Slovenska Istra - Čičarija, Brkini in Kras 1:50.000
Hiking equipment (winter):

Z avtoceste Ljubljana - Koper se usmerimo na izvoz Kozina in cesti naprej sledimo v smeri Reke. V vasi Obrov zavijemo desno v smeri vasi Golac od katere z vožnjo nadaljujemo proti zaselku Zagrad. V Zagradu (ne v križišču 30m prej) nadaljujemo desno (levo Ostrič) in nato po nekaj metrih levo na zgornjo cesto ob kateri se nahaja znak gozdna cesta uporaba na lastno odgovornost (desna cesta se priključi cesti, ki pelje proti Velikim vratom). Tej sprva zelo slabi cesti sledimo do večje jase, ki je izhodišče za našo turo (na jasi se cesta spremeni v kolovoz).

Z izhodišča se usmerimo na jaso po kateri se v zložnem vzponu povzpnemo na njen zgornji del. Tu pa na desni strani opazimo kolovoz (kolovozov je več, a se vsi višje združijo), ki gre v gozd in se začne zmerno vzpenjati po levi strani večje vrtače. Po približno 15 minutah vzpona po kolovozu pa pridemo na markirano pot, ki vodi od Razsušice proti Plešivici.
Markirani poti sledimo v desno (levo Razsušica, Medvižica in Ostrič) in se po njej sprva zmerno vzpnemo skozi strnjen gozd. Občasno slabše vidna pot pa se nato začne strmeje spuščati in nas po nekaj minutah spusta pripelje do mesta, kjer se nam iz doline priključi nemarkiran kolovoz. Nadaljujemo v smeri Slavnika (napis na skali) po poti, ki nas z nekaj krajšimi vzponi in spusti pripelje do konca gozdne ceste, ki pride s prevala Velika vrata).
Omenjeno cesto hitro zapustimo, saj nas markacije usmerijo levo na markiran kolovoz, ki se vzpne skozi pas gozda. Po nekaj 10 metrih vzpona kolovoz zavije levo, mi pa nadaljujemo naravnost po nekoliko slabše vidni, a markirani poti, ki se vzpenja skozi vse bolj redek gozd. Gozd hitro zamenja grmičevje (predvsem brinje) in pot nas ob vse lepših razgledih hitro pripelje na vrh Male Plešivice.

Trip can be prolonged to next destinations: Velika Plešivica (45 min)
Recommended: panorama, similar trips, trips from the same starting point, trips with the same destination
zagrad - Mala Plešivica zagrad - Mala Plešivica zagrad - Mala Plešivica zagrad - Mala Plešivica zagrad - Mala Plešivica zagrad - Mala Plešivica zagrad - Mala Plešivica zagrad - Mala Plešivica zagrad - Mala Plešivica zagrad - Mala Plešivica zagrad - Mala Plešivica zagrad - Mala Plešivica zagrad - Mala Plešivica zagrad - Mala Plešivica zagrad - Mala Plešivica