Vinska Gora - Gonžarjeva peč - climbing way

mountain ranges / Karawanksgonžarjeva peč / Vinska Gora - Gonžarjeva peč

Vinska Gora - Gonžarjeva peč (climbing way)

Starting point: Vinska Gora (450 m)
Destination: Gonžarjeva peč (575 m)
Path name: climbing way
Difficulty: extremely difficult marked way
Map:
Hiking equipment (summer): helmet, self belay set
Hiking equipment (winter): helmet, self belay set, crampons

Z avtoceste Ljubljana - Maribor se usmerimo na izvoz Žalec, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Velenju. Še pred Velenjem, pa zapustimo glavno cesto, saj nas oznake za Vinsko Goro usmerijo desno na lokalno cesto, le ta pa nas že po nekaj metrih pripelje do naslednjega križišča. Tu nadaljujemo levo v smeri cerkve sv. Janeza Krstnika, mi pa vzpenjajoči cesti sledimo do parkirišča, ob že omenjeni cerkvi.

Od parkirišča pri cerkvi nadaljujemo po asfaltirani cesti ter v križišču nadaljujemo levo. Po nekaj deset metrih nas markacije usmerijo levo navzgor na ožjo cesto. Kasneje se cesta rahlo spusti, mi pa nato kmalu nadaljujemo desno v gozd. Sledi prečenje po ozki stezici skozi gozd, ki nas hitro pripelje do razpotja pod Gonžarjevo pečjo. Levo vodi lahka pot na Gonžarjevo peč, mi pa nadaljujemo desno kjer je začetek zavarovane plezalne poti.
Plezalna pot je narejena po vzoru plezalnih poti iz tujine in je prva tako zahtevna pot v Sloveniji. Po avstrijski lestvici, ki je najpogosteje uporabljena za ocenjevanje težavnosti tovrstnih plezalnih poti je ocenjena s težavnostno stopnjo D/E.
Pri vstopu v plezalni del poti se obvezno opremimo s samovarovalnim kompletom ter čelado, priporočljiva pa je tudi uporaba plezalnih rokavic.
V začetku plezalnega dela se pot zelo strmo vzpne ob jeklenici in hitro smo pred najzahtevnejšim delom poti. Tu nas pot vodi čez gladke pokončne plošče, kjer je zelo malo naravnih oprimkov in je zato potrebno imeti veliko moči v rokah.
Pot nato postane nekoliko manj zahtevna in ob nekoliko lažjem plezanju kmalu dosežemo vpisno skrinjico, ki se nahaja ob poti. Od tu sledi še zaključni zelo strm vzpon, ki je ocenjen s težavnostno stopnjo D.
Na vrhu nas nato nagradi lep razgled na Vinsko Goro ter okoliške hribe.
Sestopimo po lažji poti, ki steno obide po zahodni strani.

Trip can be prolonged to next destinations: Radojč (1 h), Ramšakov vrh (1 h 30 min)
Recommended: similar trips, trips from the same starting point, trips with the same destination
vinska_gora - Gonžarjeva peč vinska_gora - Gonžarjeva peč vinska_gora - Gonžarjeva peč vinska_gora - Gonžarjeva peč vinska_gora - Gonžarjeva peč vinska_gora - Gonžarjeva peč vinska_gora - Gonžarjeva peč vinska_gora - Gonžarjeva peč vinska_gora - Gonžarjeva peč vinska_gora - Gonžarjeva peč vinska_gora - Gonžarjeva peč vinska_gora - Gonžarjeva peč vinska_gora - Gonžarjeva peč vinska_gora - Gonžarjeva peč vinska_gora - Gonžarjeva peč vinska_gora - Gonžarjeva peč vinska_gora - Gonžarjeva peč vinska_gora - Gonžarjeva peč vinska_gora - Gonžarjeva peč vinska_gora - Gonžarjeva peč vinska_gora - Gonžarjeva peč vinska_gora - Gonžarjeva peč vinska_gora - Gonžarjeva peč vinska_gora - Gonžarjeva peč vinska_gora - Gonžarjeva peč vinska_gora - Gonžarjeva peč vinska_gora - Gonžarjeva peč vinska_gora - Gonžarjeva peč vinska_gora - Gonžarjeva peč vinska_gora - Gonžarjeva peč vinska_gora - Gonžarjeva peč vinska_gora - Gonžarjeva peč vinska_gora - Gonžarjeva peč vinska_gora - Gonžarjeva peč vinska_gora - Gonžarjeva peč vinska_gora - Gonžarjeva peč vinska_gora - Gonžarjeva peč vinska_gora - Gonžarjeva peč