Vas na Skali - Čisti vrh -

mountain ranges / Julian Alpsčisti vrh / Vas na Skali - Čisti vrh

Vas na Skali - Čisti vrh

Starting point: Vas na Skali (980 m)
Destination: Čisti vrh (1875 m)
Difficulty: easy unmarked way
Map: TNP 1:50.000, Trenta 1:25.000
Hiking equipment (winter): ice axe, crampons

Iz Bovca se peljemo proti Trenti oz. obratno. Pri vasi Soča, točneje pri mestu, kjer nas oznake za turistično kmetijo Jelinčič usmerijo desno (iz smeri Trente - levo), zapustimo glavno cesto in z vožnjo nadaljujemo po ožji, a asfaltirani cesti. Cesta se naprej vzpenja skozi raztreseno naselje Vrsnik in nas višje pripelje do izhodišča poti za vzpon na planino Za skalo. Mi še naprej nadaljujemo po občasno precej strmi cesti, le ta pa nas višje pripelje do ostrega levega ovinka, sredi katerega se v desno odcepi z rampo zaprta cesta. Parkiramo na parkirišču, ki se nahaja v neposredni bližini omenjenega križišča.

S parkirišča se usmerimo na desno cesto, ki je s prometnim znakom in rampo zaprta za javni promet. Cesta se najprej zložno vzpenja skozi gozd, nato pa se povsem približa Suhemu potoku (tu, če bomo stopili nekoliko s poti, na bližnjo brv, si lahko ogledamo manjši slap, oz. brzice omenjenega potoka). Cesta se nato preko dveh zaporednih serpentin nekoliko strmeje vzpne, nato pa se obrne bolj v desno, kjer najprej preko mostu prečimo Suhi potok, nato pa se desno navzdol odcepi kolovoz k bližjemu vikendu. Makadamski cesti sledimo le še nekaj 10 m, nato pa na levi strani opazimo možic, ki nas usmeri na nemarkirano, a lepo sledljivo stezico. Pot naprej se vzpne skozi gozd ter višje preči z grmičevjem poraslo pobočje (Plazič), od koder se nam odpre lep pogled na Bavški Grintavec. Pot se takoj vrne v gozd in nekoliko naprej le preči gozdno cesto. Pot naprej se zložno vzpenja po sprva neizraziti dolinici, nato pa se le tej umakne levo v gozd, kjer se ponovno prične strmeje vzpenjati. Tu bomo na desni strani zaslišali bučanje bližnjega slapu, mi pa nadaljujemo po prijetni gozdni poti, ki višje ponovno preči gozdno cesto (tokrat ne gre za isto cesto). Nadaljujemo po za kratek čas bolj zaraščeni poti, ki se obrne nekoliko v desno in nas hitro pripelje do izteka bližjega kolovoza. Po omenjenem kolovozu se sprehodimo do bližnje ceste, mi pa po njej hodimo le nekaj korakov, nato pa na levi strani opazimo nadaljevanje gozdne stezice. Naprej se vzpenjamo po omenjeni poti, nato pa pridemo iz gozda, kjer stopimo na spodnji rob planine v Plazeh. Tu nadaljujemo desno do bližnje lovske opazovalnice, kjer ponovno stopimo na slabšo cesto.
Nadaljujemo proti vzhodu (levo čez travnik v 5 minutah prispemo do koče TNP na planini v Plazeh) po slabši cesti, ki preči pobočja v že omenjeni smeri. Omenjeni cesti sledimo približno 5 minut, nato pa bomo na levi strani opazili sprva slabše vidno stezico, ki se kratek čas vzpenja vzporedno z omenjeno cesto (kolovozom), nato pa preide v gozd, kjer se nadaljuje po stari vojaški mulatjeri. Na posamezne dele nekoliko bolj zaraščena pot, se višje prične strmeje vzpenjati in nas iz gozda postopoma pripelje na vse bolj razgledna pobočja. Višje pot zavije v desno ter se prečno vzpne čez nekoliko bolj strmo pobočje. Pot, s katere se nam odpirajo vse lepši razgledi na greben Špičja, pa nas hitro pripelje na sedlo Čez Drt, kjer se nam priključi še pot iz Trente oz. Trebiškega dola.
Nadaljujemo levo ter po nekoliko bolj strmi poti v 10 minutah nadaljnje hoje stopimo na razgleden Čisti vrh.

On the way: Čez Drt (1808m), Planina v Plazeh (1548m)
Recommended: panorama, similar trips, trips from the same starting point,
vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh vas_na_skali - Čisti vrh