Učja - Monte Guarda/Skutnik -

mountain ranges / Julian Alpsmonte guarda/skutnik / Učja - Monte Guarda/Skutnik

Učja - Monte Guarda/Skutnik

Starting point: Učja (655 m)
Destination: Monte Guarda/Skutnik (1721 m)
Map: Julijske Alpe - zahodni del 1:50.000
Hiking equipment (winter): ice axe, crampons
Author: v

Iz tolminske smeri se peljemo skozi Kobarid proti Bovcu. V vasi Žaga zavijemo levo proti mejnemu prehodu Učja. Približno 300 metrov od italijanske hiške bivšega mejnega prehoda zavijemo desno v vas. Sredi vasi ostro zavijemo desno po cesti, ki nas pripelje do cerkvice. Avto lahko parkiramo tam ali na enem od izogibališč ob cesti.

Oznako Mt. Guarda (italijanska oznaka poti je 733) opazimo okrog 150 metrov pred cerkvico na levo. Tam se začne steza, ki nas vodi mimo več starejših hiš in nas v nekaj minutah pripelje v mlajši gozd. Nadaljujemo po dobro markirani poti skozi odrasel gozd, kjer stoji lesen križ, malce kasneje pa nam pot prekriža še jeklena vrv (ostanek žičnice za spravilo lesa).
Po dobri uri in pol hoje po gozdu pridemo na severno stran Kala (1297 m). Predstavi se nam travnato pobočje našega grebena, pod njim pa idilična planina Kal. Pot vodi rahlo navzdol in se nato spet vzpne, s to razliko, da nas sedaj ne obdajajo drevesa. Zgledna mulatjera se dokaj položno vzdiga vzdolž strmega grebena, dokler ne pridemo na vrh grebena. Tam nas pričaka tabla z oznakami. Do vrha Skutnika je od tu le še 25 minut hoje po razgibanem grebenu. Na vrhu je vpisna knjiga in kovinski križ.

Recommended: similar trips,
ucja - Monte Guarda/Skutnik ucja - Monte Guarda/Skutnik ucja - Monte Guarda/Skutnik ucja - Monte Guarda/Skutnik ucja - Monte Guarda/Skutnik ucja - Monte Guarda/Skutnik ucja - Monte Guarda/Skutnik ucja - Monte Guarda/Skutnik ucja - Monte Guarda/Skutnik ucja - Monte Guarda/Skutnik ucja - Monte Guarda/Skutnik ucja - Monte Guarda/Skutnik ucja - Monte Guarda/Skutnik