Prtovč - Altemaver (Ratitovec) - via Po(v)den

Prtovč - Altemaver (Ratitovec) (via Po(v)den)

Starting point: Prtovč (1011 m)
Destination: Altemaver (Ratitovec) (1678 m)
Path name: via Po(v)den
Difficulty of skiing: more demandingly
Map: Škofjeloško in Cerkljansko hribovje 1:50.000
Hiking equipment (winter): ice axe, crampons
Access to starting point:

We drive to Železniki and there we turn in direction of village Prtovč. Asphalt road steeply rises and brings us to village Prtovč where we park on a parking lot in nearness of a Church.

S parkirišča se mimo cerkve in spomenika NOB sprehodimo do začetka vasi, kjer pridemo na dobro označeno križišče. Nadaljujemo levo v smeri Ratitovca čez Po(v)den (rahlo desno Ratitovec čez Razor) po cesti, ki se najprej vzpne mimo hiš nato pa zavije v levo in se rahlo spusti. Cesta se nato spremeni v širok kolovoz, ki se začne zmerno vzpenjati skozi gozd.
Po približno pol ure hoje stopimo na sedlo Po(v)den, kjer je tudi dobro označeno razpotje. Na sedlu nadaljujemo desno v smeri Ratitovca, po sprva zložni poti, ki se vzpne čez pas malinovja, nato pa preide v gozd, kjer se začne strmeje vzpenjati. Pot se višje položi in nas pripelje do slabše gozdne ceste, kateri sledimo le nekaj 10 m, nato pa nas markacije usmerijo desno na vse bolj strmo peš pot. Pot kmalu preide iz gozda in nas pripelje na strma travnata pobočja (v snegu velika nevarnost zdrsa in snežnega plazu), po katerih se vzpenjamo proti desni. Višje nas pot mimo skalnih stolpičev pripelje na glavni greben, kjer le ta zavije ostro v levo in se povsem položi. Sledi lahkotna in prijetna pot, po kateri se v 10 minutah nadaljnje hoje, ki poteka po vse bolj razglednem pobočju, povzpnemo do Krekove koče na Ratitovcu.
Od koče nadaljujemo po markirani poti v smeri Soriške planine. Pot se najprej rahlo spusti do zimskega bivaka, kjer se nam z desne strani priključi pot s planine Pečana, mi pa nadaljujemo naravnost do napajališča za živali, kjer se pot preneha spuščati. Pot naprej se začne strmeje vzpenjati ob pašni ograji in nas po nekaj minutah vzpona pripelje na vzhodni predvrh Altemaverja. Sledi kratek spust, nato pa markirana pot zavije nekoliko proti desni. Ravno na mestu, kjer markirana pot, ki vodi proti Soriški planini zavije nekoliko proti desni le to zapustimo in vzpon nadaljujemo po lepo vidni poti v smeri vrha Altemaver, ki se nadaljuje po grebenu Ratitovca. Tej razgledni poti nato sledimo do najvišjega vrha Ratitovca, katerega dosežemo po nekaj 10 korakih nadaljnje hoje.

On the way: Po(v)den (1264m), Krekova koča na Ratitovcu mountain hut (1642m)
Trip can be prolonged to next destinations: Krekova koča na Ratitovcu mountain hut, Gladki vrh (Ratitovec)
Recommended: panorama, similar trips, trips from the same starting point, trips with the same destination
prtovc - Altemaver (Ratitovec) prtovc - Altemaver (Ratitovec) prtovc - Altemaver (Ratitovec) prtovc - Altemaver (Ratitovec) prtovc - Altemaver (Ratitovec) prtovc - Altemaver (Ratitovec) prtovc - Altemaver (Ratitovec) prtovc - Altemaver (Ratitovec) prtovc - Altemaver (Ratitovec) prtovc - Altemaver (Ratitovec) prtovc - Altemaver (Ratitovec) prtovc - Altemaver (Ratitovec) prtovc - Altemaver (Ratitovec) prtovc - Altemaver (Ratitovec) prtovc - Altemaver (Ratitovec) prtovc - Altemaver (Ratitovec) prtovc - Altemaver (Ratitovec) prtovc - Altemaver (Ratitovec) prtovc - Altemaver (Ratitovec) prtovc - Altemaver (Ratitovec) prtovc - Altemaver (Ratitovec) prtovc - Altemaver (Ratitovec) prtovc - Altemaver (Ratitovec) prtovc - Altemaver (Ratitovec) prtovc - Altemaver (Ratitovec) prtovc - Altemaver (Ratitovec) prtovc - Altemaver (Ratitovec) prtovc - Altemaver (Ratitovec) prtovc - Altemaver (Ratitovec) prtovc - Altemaver (Ratitovec) prtovc - Altemaver (Ratitovec) prtovc - Altemaver (Ratitovec) prtovc - Altemaver (Ratitovec) prtovc - Altemaver (Ratitovec) prtovc - Altemaver (Ratitovec) prtovc - Altemaver (Ratitovec) prtovc - Altemaver (Ratitovec) prtovc - Altemaver (Ratitovec) prtovc - Altemaver (Ratitovec)