Pri Žagi (Javorniški Rovt) - Mala Boncla (Bavha) -

mountain ranges / Karawanksmala boncla (bavha) / Pri Žagi (Javorniški Rovt) - Mala Boncla (Bavha)

Pri Žagi (Javorniški Rovt) - Mala Boncla (Bavha)

Starting point: Pri Žagi (Javorniški Rovt) (885 m)
Destination: Mala Boncla (Bavha) (1131 m)
Difficulty: easy unmarked way
Difficulty of skiing: easily
Map: Karavanke - osrednji del 1:50.000
Hiking equipment (winter): ice axe, crampons
Author: heinz

Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Lipce, ter se v smeri desno zapeljemo proti Jesenicam. V naselju Javornik v prvem semaforiziranem križišču peljemo desno (smer Lj.) proti Koroški beli. V naslednjem križišču s semaforjem zavijemo levo, ter kmalu še enkrat levo proti Javorniškem Rovtu. Po nekaj kilometrih vožnje v klanec (ko smo že prispeli v omenjeno vas), se v ostrem levem ovinku makadamska cesta odcepi naravnost proti domu Trilobit (tabla). Tik pred tem mestom pa na desni opazimo manjše parkirišče, kjer je naše izhodišče.

Od izhodišča nadaljujemo nekaj metrov po makadamu, nakar naletimo na markirani smerni tabli z napisi Valvazor in Gajškova pot. Tu se usmerimo desno, a ne nadaljujemo za markacijami (desno čez most), temveč po kolovozu naravnost v klanec. Kmalu pridemo do naslednjega mostu, kjer prečkamo potok, pot (kolovoz) pa zavije levo v klanec. Nadaljnjih 15 min hoje sledimo glavnemu kolovozu, kar pomeni, da prezremo tri desne odcepe kolovoza. Na levi strani poti bomo lahko dvakrat opazili tablo "Dom Trilobit".
Šele, ko se pot nekoliko strmeje vzpne, pa naletimo na razcep kolovoza, kjer se usmerimo desno (leva je pot na planino Stamare). Kolovoz zdaj zavija vse bolj desno in se najprej strmo vzpne, nato na kratko položi, ter še enkrat nekoliko vzpne proti (gozdnem) sedlu med obema Bonclama. Še preden pa se pot pred tem mestom spet položi, z nje zavijemo desno, na manj opazno stezo, ki vodi zahodno na greben male Boncle. Ko stopimo nanj, nas delno prodnata in s koreninami dreves porasla pot hitro pripelje do prve jeklenice. Tukaj se vzpon konča. Sledi še druga jeklenica, ki nam služi kot ograja. Tu, na vrhu bomo naleteli na zanimivo, stoječe, posušeno drevo.

Recommended: similar trips, trips from the same starting point,
pri_zagi_javorniski_rovt - Mala Boncla (Bavha) pri_zagi_javorniski_rovt - Mala Boncla (Bavha) pri_zagi_javorniski_rovt - Mala Boncla (Bavha) pri_zagi_javorniski_rovt - Mala Boncla (Bavha) pri_zagi_javorniski_rovt - Mala Boncla (Bavha) pri_zagi_javorniski_rovt - Mala Boncla (Bavha) pri_zagi_javorniski_rovt - Mala Boncla (Bavha) pri_zagi_javorniski_rovt - Mala Boncla (Bavha) pri_zagi_javorniski_rovt - Mala Boncla (Bavha) pri_zagi_javorniski_rovt - Mala Boncla (Bavha) pri_zagi_javorniski_rovt - Mala Boncla (Bavha) pri_zagi_javorniski_rovt - Mala Boncla (Bavha) pri_zagi_javorniski_rovt - Mala Boncla (Bavha) pri_zagi_javorniski_rovt - Mala Boncla (Bavha) pri_zagi_javorniski_rovt - Mala Boncla (Bavha) pri_zagi_javorniski_rovt - Mala Boncla (Bavha) pri_zagi_javorniski_rovt - Mala Boncla (Bavha)