Passo Valparola - Sasso di Stria -

mountain ranges / Dolomitessasso di stria / Passo Valparola - Sasso di Stria

Passo Valparola - Sasso di Stria

Starting point: Passo Valparola (2180 m)
Destination: Sasso di Stria (2477 m)
Difficulty: difficult marked way
Map: Tabacco 03 1:25.000
Hiking equipment (winter): ice axe, crampons

Dostop z Gorenjske: Čez MP Rateče ali Predel do Trbiža / Tarvisio in nato po avtocesti v smeri Vidma / Udine do izvoza Tolmezzo. Iz Tolmezza cesti sledimo v smeri naselja Ampezzo in gorskega prelaza Passo della Mauria. Cesta se nato spusti in nas pripelje do križišča, kjer nadaljujemo levo (možno tudi desno) v smeri Cortine d'Ampezzo. V vseh naslednjih križiščih se držimo oznak za Cortino d'Ampezzo.
V Cortini d'Ampezzo nato sledimo oznakam za alpski prelaz Passo di Falzarego. Tej vzpenjajoči cesti nato sledimo do omenjenega prelaza, nato pa nadaljujemo desno proti prelazu Passo Valparola. Parkiramo na velikem parkirišču pod pobočji vrha Sas de Stria. Parkirišče se nahaja malo pred trdnjavo Forte Tre Sassi v kateri je muzej.
S primorske strani: Peljemo se po avtocesti proti Benetkam / Venezia. Pri kraju Portogruaro zapustimo avtocesto proti Benetkam in nadaljujemo desno po avtocesti proti kraju Pordenone. V naslednjem avtocestnem križišču v bližini kraja Conegliano nadaljujemo desno proti kraju Belluno. V bližini Belluna se avtocesta konča, mi pa v naslednjih križiščih nadaljujemo v smeri Cortine d'Ampezzo. Naprej sledimo zgornjemu opisu.

S parkirišča se usmerimo na ozko asfaltirano cesto pod pobočji vrha Sas de Stria. Ob cesti bomo opazili smerokaz, ki nas usmeri na pot proti vrhu Sas de Stria. Po kratkem prečenju, ki nas pripelje na severno stran gore pot zavije v levo in se prične razmeroma strmo vzpenjati. Pot ves čas poteka po severnem pobočju gore s katerega imamo ves čas zelo lep razgled na bližnje vrhove nad prelazom Valparola. Ob poti bomo opazili tudi številne vojaške utrdbe iz časa prve svetovne vojne.
V drugem delu pobočje postane nekoliko bolj strmo in na krajšem delu nam je v pomoč tudi jeklenica in lestev. Pot nato postane ponovno manj zahtevna in nas ob razglednem grebenu kmalu pripelje na vrh.

Recommended: panorama, similar trips,
passo_valparola - Sasso di Stria passo_valparola - Sasso di Stria passo_valparola - Sasso di Stria passo_valparola - Sasso di Stria passo_valparola - Sasso di Stria passo_valparola - Sasso di Stria passo_valparola - Sasso di Stria passo_valparola - Sasso di Stria passo_valparola - Sasso di Stria passo_valparola - Sasso di Stria passo_valparola - Sasso di Stria passo_valparola - Sasso di Stria passo_valparola - Sasso di Stria passo_valparola - Sasso di Stria passo_valparola - Sasso di Stria passo_valparola - Sasso di Stria passo_valparola - Sasso di Stria passo_valparola - Sasso di Stria passo_valparola - Sasso di Stria passo_valparola - Sasso di Stria passo_valparola - Sasso di Stria passo_valparola - Sasso di Stria passo_valparola - Sasso di Stria passo_valparola - Sasso di Stria passo_valparola - Sasso di Stria passo_valparola - Sasso di Stria passo_valparola - Sasso di Stria passo_valparola - Sasso di Stria passo_valparola - Sasso di Stria passo_valparola - Sasso di Stria passo_valparola - Sasso di Stria passo_valparola - Sasso di Stria passo_valparola - Sasso di Stria