Ljubelj - Spodnji Plot -

mountain ranges / Karavankespodnji plot / Ljubelj - Spodnji Plot

Ljubelj - Spodnji Plot

Starting point: Ljubelj (1058 m)
Destination: Spodnji Plot (1682 m)
Difficulty: easy unmarked way
Difficulty of skiing: partly demandingly
Map: Karavanke - osrednji del 1:50.000
Hiking equipment (winter): crampons, ice axe

Z avtoceste Ljubljana - Jesenice, pri razcepu Podtabor nadaljujemo v smeri Ljubelja in Tržiča. Z vožnjo nadaljujemo po sprva hitri, nato pa regionalni cesti, kateri sledimo vse do mejnega prehoda Ljubelj. Tik pred mejnim prehodom zavijemo levo (smer Zelenica) in nato po nekaj 10 m nadaljnje vožnje parkiramo na velikem parkirišču.

S parkirišča se usmerimo na peš pot v smeri Zelenice, Vrtače in Stola. Kolovozna pot, ki poteka po levi strani smučarske proge, nas po približno 15 minutah zmernega vzpona skozi gozd pripelje do prej omenjene proge ob kateri se nato vzpenjamo. Pot, ki nam nudi lepe poglede na obsežna melišča Begunjščice na levi in greben Ljubeljščice na desni nas nato v rahlem vzponu pripelje do koče na Vrtači. Od koče nadaljujemo naravnost po markirani poti, ki se počasi obrne rahlo v levo in nas po krajšem prečnem vzponu pripelje v pas rušja. Naprej se pot za krajši čas strmeje vzpne in nas nato pripelje na kolovoz (transportno reševalna cesta), kateremu nato v zmernem vzponu sledimo do planinskega doma na Zelenici.(V času obratovanja smučišča poteka pot do Doma na Zelenici po transportno reševalni cesti).
Od Doma na Zelenici nadaljujemo po nemarkirani stezi, ki se vzpenja vzporedno z vlečnico Triangel. Po krajšem vzponu, še preden se vlečnica in smučarska proga strmo vzpneta, pa se v desno odcepi, sprva slabše vidna stezica, ki se nato vzpenja ob robu gozda. Pot, ki se naprej razmeroma strmo vzpenja, pa nas hitro pripelje na manjše sedelce med Spodnjim Plotom na desni in Trianglom na levi. Tu nadaljujemo desno, ter najprej prečimo pobočja Spodnjega Plota, nato pa pot zavije rahlo levo in nas po krajšem strmem vzponu pripelje na izpostavljen greben, kateremu nato sledimo vse do razglednega in prepadnega vrha.

On the way: Koča Vrtača mountain hut (1288m), Dom na Zelenici mountain hut (1536m)
Recommended: panorama, similar trips, trips from the same starting point,
ljubelj - Spodnji Plot ljubelj - Spodnji Plot ljubelj - Spodnji Plot ljubelj - Spodnji Plot ljubelj - Spodnji Plot ljubelj - Spodnji Plot ljubelj - Spodnji Plot ljubelj - Spodnji Plot ljubelj - Spodnji Plot ljubelj - Spodnji Plot ljubelj - Spodnji Plot ljubelj - Spodnji Plot ljubelj - Spodnji Plot ljubelj - Spodnji Plot ljubelj - Spodnji Plot ljubelj - Spodnji Plot ljubelj - Spodnji Plot ljubelj - Spodnji Plot ljubelj - Spodnji Plot ljubelj - Spodnji Plot ljubelj - Spodnji Plot ljubelj - Spodnji Plot ljubelj - Spodnji Plot ljubelj - Spodnji Plot ljubelj - Spodnji Plot ljubelj - Spodnji Plot ljubelj - Spodnji Plot ljubelj - Spodnji Plot ljubelj - Spodnji Plot