Koča pod slapom Rinka - Skuta - via Turski žleb

mountain ranges / Kamnik Savinja Alpsskuta / Koča pod slapom Rinka - Skuta

Koča pod slapom Rinka - Skuta (via Turski žleb)

Starting point: Koča pod slapom Rinka (930 m)
Destination: Skuta (2532 m)
Path name: via Turski žleb
Difficulty: very difficult marked way
Difficulty of skiing: very demanding
Map: Kamniške in Savinjske Alpe 1:50 000
Hiking equipment (summer): helmet, self belay set
Hiking equipment (winter): helmet, ice axe, crampons
Author: JTrogar

Zapeljemo se v kraj Luče (do sem iz Mozirja ali čez Kranjski rak) in naprej proti Logarski dolini. Kmalu za vasjo Solčava pridemo na križišče, kjer zavijemo levo v Logarsko dolino (plačilo cestnine v poletni sezoni od 7h dalje) in se peljemo po cesti do parkirišča pri koči pod slapom Rinka in tam parkiramo.

S parkirišča se usmerimo na široko turistično pot, ki se začne zložno vzpenjati. Po dobrih desetih minutah hoje pridemo do slapa Rinka.
Nadaljujemo v smeri doma na Okrešlju. Pot naprej preči mostiček in se na drugi strani začne strmeje vzpenjati. Po krajšem vzponu nas pot pripelje nad slap. Ta del je izpostavljen padajočemu kamenju. Pot nato nad slapom ponovno preči Savinjo in se naprej s pomočjo stopnic povzpne ob reki navzgor. Kmalu pridemo do izvira Savinje. Nato nas pot skozi bukov gozd po krajšem vzponu pripelje do zimskega zavetišča na Okrešlju. Približno sto metrov levo je dom na Okrešlju.
Nadaljujemo prek travnika in desno v gozd. Pot naprej se vzpenja ob grušču rahlo navzgor. Kmalu pridemo na naslednje razpotje, kjer se usmerimo levo za Turski žleb. Pri razpotju je tudi spominsko obeležje. Pot se nato prične strmo vzpenjati in nas pripelje do vstopa v Turski žleb. Na poti skozi žleb je priporočljiva uporaba čelade in kompleta za samovarovanje. Pot nas nato pripelje do vstopa v plezalni del poti v žlebu (lahko pa se mu izognemo tako, da nadaljujemo kar naprej po grušču). Po zelo zahtevnem vzponu po številnih skobah postane pot postopno manj zahtevna in kmalu se končajo še zadnje jeklenice. Sledi še razmeroma strm vzpon po gruščnatem terenu do vrha žleba. V zgornjem delu, ko se vzpenjamo po grušču je potrebno zelo paziti, da ne prožimo kamenja.
Na vrhu Turskega žleba, kjer je tudi razpotje se usmerimo desno za Skuto in Rinke. Pot od žleba pa do vznožja Skute je lahka. Sprva se malo vzpnemo nato pa malo spustimo in še prečimo melišče do vstopa v steno Skute. V steni na poti do vrha so nam v pomoč varovala, predvsem klini. Pot nas vmes pripelje na zelo zračen grebenček nad rampo, kjer nam pomagajo jeklenice, nato pa gre pot ponovno v steno. Spet so nam v pomoč klini, ki nas pripeljejo na vršni del Skute. Strmina nekoliko popusti in kmalu za tem stopimo na vrh.

On the way: Orlovo gnezdo (Rinka waterfall) (1000m), izvir Savinje (1280m), Frischaufov dom na Okrešlju (1396m), Turski žleb (2114m)
Recommended: panorama, similar trips, trips from the same starting point, trips with the same destination
koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta koca_pod_slapom_rinka - Skuta