Jesenice (Ukova) - Španov vrh -

mountain ranges / Karavankešpanov vrh / Jesenice (Ukova) - Španov vrh

Jesenice (Ukova) - Španov vrh

Starting point: Jesenice (Ukova) (600 m)
Destination: Španov vrh (1334 m)
Time of walking: 2 h
Difficulty: easy unmarked way
Difficulty of skiing: easily
Map: Karavanke - osrednji del 1 : 50.000
Hiking equipment (winter): crampons, ice axe
Author: heinz

Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Lipce, kjer peljemo desno proti Jesenicam. V naselju Slovenski Javornik v križišču s semaforjem zavijemo levo proti centru mesta. V drugem semaforiziranem križišču (pri gimnaziji) peljemo desno nazaj proti Tomšičevi cesti mimo osnovne šole na levi. Za šolo prevozimo še prehod za pešce in takoj zavijemo v prvo (ožjo) ulico na levi. Ko se po njej vzpnemo nekaj 10 m, na desni ugledamo označeno parkirišče. Tu je naše izhodišče.

Od parkirišča nadaljujemo po cesti v klanec, nakar po nekaj 10 m na levi opazimo letno kopališče Ukova, na desni pa cesto ki se odcepi navkreber proti severu v gozd.
Stopimo na slednjo in ji sledimo kratek čas, t.j. do desnega ovinka pred katerim je na isti strani ograjeno vodno zajetje. Na drugi - levi strani stopimo na pot, ki seka dvojni ovinek ceste ki smo jo zapustili. Tu naletimo na prve markacije poti Ukova - Dom Pristava. Kar hitro zopet prečkamo cesto, ter stopimo na pot, ki se prične vzpenjati proti severu. Ko ta prične zavijati levo, se priključi kolovozu ob katerem opazimo smerokaz. Tu se usmerimo desno po kolovozu, ki nas hitro pripelje do mostička čez potok Ukova. Že takoj, ko smo stopili preko, na levi ugledamo stezo, ki vodi navzgor proti severu. S tem, ko stopimo nanjo, zapustimo markirano pot, na desni pa ob potoku opazimo klopco. Po nekaj korakih navkreber se nam zazdi, da se pot izteka oz. končuje v strugi potoka, v resnici pa na tem mestu zavije ostro levo, strmeje v klanec. Medtem, ko pridobivamo na višinskih metrih, na svoji desni slišimo šumenje leve veje potoka Ukova, ki se občasno vije globoko pod nami. Čez čas, ko se pot nekoliko razširi, strmina popusti, na drevesu ob poti na levi pa naletimo na majhno znamenje (križ). Kmalu zatem, ko smo na desni opazili manjši slap in večjo skalo, nas pot pripelje v bližino starega vodnega zajetja, mimo katerega naša pot še naprej poteka v isto smer. Nekoliko višje nas pričakata dva manjša, stara in zato tudi manj zanesljiva lesena mostička. Kmalu za drugim, še preden nas nakazana pot ponovno usmerja k strugi glavnega potoka, ob manjšem potočku zavijemo levo v klanec. Po deloma razmočenem terenu nas pot kmalu znova pripelje v bližino gl. potoka, ob katerem se povzpnemo do gozdne ceste v neposredni bližini Jeseniškega Rovta na naši desni, katerega lahko mimogrede tudi obiščemo. Ko stopimo na omenjeno cesto, se usmerimo po njej v levo, kar nas kaj kmalu pripelje do utrjene gozdne ceste Prihodi - Križovec. Usmerimo se desno in hodimo po njej 10 - 15 min, nakar na njeni levi strani opazimo kolovoz, ki zavija ostro levo v klanec skozi krajši pas gozda. Ko stopimo nanj, nas hitro pripelje na odprto livado, kjer po nekaj 10 m zavije najprej desno in kmalu (blizu vikend hišice) tudi levo. Zatem spregledamo desni odcep in nadaljujemo po kolovozu čez livade v smeri SZ. Na zelo dolgem desnem ovinku spregledamo še levi odcep, kjer se obrnemo v drugo - vzhodno smer. Ko smo prehodili krajši pas gozda, se znova znajdemo na odprtem travniku oz. pašniku, kjer pot zavije levo v smeri sever. Naš kolovoz se na pašniku skoraj izgubi, v omenjeni smeri pa v klancu opazimo še en vzpenjajoč se kolovoz ali pot. Medtem, ko smo se mu približali, smo neopazno prečkali markirano pot Smučarski dom Črni Vrh - Dom Pristava. Po tem kolovozu, čeprav se kaj kmalu izgubi, pridemo do sedla na smučišču pod samim vrhom, oz. zgornjo postajo sedežnice Španov Vrh, ki se nahaja na naši desni, oddaljena le še nekaj minut hoje navkreber.

Recommended: panorama, similar trips, trips from the same starting point, trips with the same destination
jesenice_ukova - Španov vrh jesenice_ukova - Španov vrh jesenice_ukova - Španov vrh jesenice_ukova - Španov vrh jesenice_ukova - Španov vrh jesenice_ukova - Španov vrh jesenice_ukova - Španov vrh jesenice_ukova - Španov vrh jesenice_ukova - Španov vrh jesenice_ukova - Španov vrh jesenice_ukova - Španov vrh jesenice_ukova - Španov vrh jesenice_ukova - Španov vrh jesenice_ukova - Španov vrh jesenice_ukova - Španov vrh jesenice_ukova - Španov vrh jesenice_ukova - Španov vrh jesenice_ukova - Španov vrh jesenice_ukova - Španov vrh jesenice_ukova - Španov vrh jesenice_ukova - Španov vrh jesenice_ukova - Španov vrh jesenice_ukova - Španov vrh jesenice_ukova - Španov vrh jesenice_ukova - Španov vrh jesenice_ukova - Španov vrh jesenice_ukova - Španov vrh jesenice_ukova - Španov vrh jesenice_ukova - Španov vrh jesenice_ukova - Španov vrh jesenice_ukova - Španov vrh jesenice_ukova - Španov vrh jesenice_ukova - Španov vrh jesenice_ukova - Španov vrh jesenice_ukova - Španov vrh jesenice_ukova - Španov vrh jesenice_ukova - Španov vrh jesenice_ukova - Španov vrh