Gradišče - Gradiška Tura - Furlan way

Gradišče - Gradiška Tura (Furlan way)

Starting point: Gradišče (250 m)
Destination: Gradiška Tura (793 m)
Path name: Furlan way
Difficulty: very difficult marked way
Map: Nanos 1:50.000
Hiking equipment (summer): helmet, self belay set
Hiking equipment (winter): helmet, self belay set

Iz Razdrtega se peljemo po hitri cesti proti Novi Gorici ali obratno in se usmerimo na izvoz Vipava. Cesti naprej sledimo, proti Vipavi in Gradišču. V vasi Gradišče pa opazimo prve planinske smerokaze, katerim sledimo do večjega parkirišča nad vasjo Gradišče.

S parkirišča se usmerimo na pot v smeri Gradiške Ture in Abrama. Sprva široka in zložna pot, pa nas hitro pripelje do prvega razpotja, kjer nadaljujemo naravnost (desno sveti Miklavž). Po nadaljnjih nekaj korakih hoje pa nas pot pripelje do melišča, čez katerega se prečno vzpnemo na z grmičevjem porasla pobočja. Pot naprej se vse strmeje vzpenja in kmalu nas pripelje do naslednjega razpotja, kjer nadaljujemo levo za oznakami »zelo zahtevna zavarovana pot«. Že na začetku zelo zahtevne poti se skoraj navpično vzpnemo po skalnatem pobočju zavarovanem s klini in jeklenico. Pot nato za nekaj korakov postane manj zahtevna, zavije rahlo v levo in se nato ponovno strmo vzpne ob jeklenici desno navzgor. Še nekaj časa se vzpenjamo ob jeklenici in kmalu pridemo do razgledne ploščadi, ki je nekaj korakov s poti na levo stran. Pri ploščadi od koder je lep razgled na Vipavsko dolino je tudi manjša klopca.
Od ploščadi nadaljujemo desno navzgor in zavarovana pot nas pripelje na izpostavljen ozek greben, ki pa je dobro zavarovan z jeklenico. Pot v nadaljevanju postane postopno manj zahtevna in kmalu pridemo do razpotja, kjer se nam z desne priključi manj zahtevna pot.
Naprej nadaljujemo po poti, ki se občasno še kar strmo vzpne. Malo pod vrhom na skali opazimo zanimiv verz, za katerim po nekaj korakih stopimo na vrh.

Trip can be prolonged to next destinations: Furlanovo zavetišče pri Abramu (1 h 15 min), Vojkova koča na Nanosu (3 h 15 min)
Recommended: panorama, similar trips, trips with the same destination
gradisce_ - Gradiška Tura gradisce_ - Gradiška Tura gradisce_ - Gradiška Tura gradisce_ - Gradiška Tura gradisce_ - Gradiška Tura gradisce_ - Gradiška Tura gradisce_ - Gradiška Tura gradisce_ - Gradiška Tura gradisce_ - Gradiška Tura gradisce_ - Gradiška Tura gradisce_ - Gradiška Tura gradisce_ - Gradiška Tura gradisce_ - Gradiška Tura gradisce_ - Gradiška Tura gradisce_ - Gradiška Tura gradisce_ - Gradiška Tura gradisce_ - Gradiška Tura gradisce_ - Gradiška Tura gradisce_ - Gradiška Tura gradisce_ - Gradiška Tura gradisce_ - Gradiška Tura gradisce_ - Gradiška Tura gradisce_ - Gradiška Tura gradisce_ - Gradiška Tura gradisce_ - Gradiška Tura gradisce_ - Gradiška Tura gradisce_ - Gradiška Tura gradisce_ - Gradiška Tura gradisce_ - Gradiška Tura gradisce_ - Gradiška Tura gradisce_ - Gradiška Tura gradisce_ - Gradiška Tura gradisce_ - Gradiška Tura gradisce_ - Gradiška Tura gradisce_ - Gradiška Tura gradisce_ - Gradiška Tura