Forums / Italija / Dolomites / Sasso Piatto, m 2958 - Ferata Oskar Schuster

Sasso Piatto, m 2958 - Ferata Oskar Schuster

sabina.721. 08. 2012 11:37:01
Izhodišče je vedno Passo Sella, od koder se vzame enomestno muzejsko žičnico ( ena smer stane 13 evrov, člani PD 11). Posebnost je v tem, da se ne ustavi, temveč moraš kar skočiti gor in potem dol, vrata pa ti odpirajo, zapirajo odgovorni pri žičnici......No, ta te pripelje do sedla Sassolungo, kjer se nahaja tudi koča Toni Demetz. Od tod se spustiš 430 metrov do koče Vicenza pod vznožjem velikana Sassolungo. Avgusta je kar precej ljudi lezlo gor, čeprav je tudi najlažja smer samo plezalna in upam, da nekega dne mi bo uspelo tudi na ta vrh.
Od koče do vstopa v ferato se je treba povzpeti še 250 metrov po lažji stezi, vedno pa se znajdeš vpet med gorskimi velikani. Po lažjem prostem plezanju po skalah, se pričnejo jeklenice, ki niso zelo izpostavljene, sama ferata ni tako težavna in niti dolga, je pa obnovljena, dodali so eno jekleno lestev.......Meni je zelo všeč, ker se znajdeš prav v osrčju gore in če greš bolj zgodaj, ko ni še veliko ljudi, je doživetje pravo in pristno. Pri vklesani Mariji se jeklenice končajo, sledi še nekaj prostega, a povsem neizpostavljenega plezanja prve in druge stopnje in že se znajdeš pod križem. Na vrhu se je v kratkem zbralo kar nekaj ljudi, ki so se povzpeli po veliko lažji stezi, saj je gora na drugi strani povsem PIATTA , torej ravna, ploščata. Po tej stezi sem se vrnila do izhodiščne točke, najprej sem se spustila do koče Sasso Piatto in potem po prijetni stezi z rahlimi spusti in dvigi sem v dobri uri bila pri mestu Kamnov ( med potjo sta še dve koči). Lepa krožna tura z zelo raznoliko pokrajino in lepimi razgledi, za katero sem potrebovala približno pet ur. Lepo in polno doživetje, mene te gore vedno znova očarajo in osvojijo.nasmeh
Sasso Piatto, m 2958 - Ferata Oskar Schuster Zgodovinska enomestna žicnica1
Sasso Piatto, m 2958 - Ferata Oskar Schuster Od sedla se spustiš 450 m do koče..........tu je bilo prav mrzlo!2
Sasso Piatto, m 2958 - Ferata Oskar Schuster Koča Vicenza...od tu gre steza levo, 50 minut do vstopa v ferato3
Sasso Piatto, m 2958 - Ferata Oskar Schuster Proti ferati4
Sasso Piatto, m 2958 - Ferata Oskar Schuster Začetek5
Sasso Piatto, m 2958 - Ferata Oskar Schuster Po lažjem prostem plezanju si v osrčju gore6
Sasso Piatto, m 2958 - Ferata Oskar Schuster Sledilo prijetno plezanje navzgor z varovanjem na jeklenicah7
Sasso Piatto, m 2958 - Ferata Oskar Schuster Nova jeklena lestev8
Sasso Piatto, m 2958 - Ferata Oskar Schuster Tudi tu rožice krasijo in raznežijo golo skalo9
Sasso Piatto, m 2958 - Ferata Oskar Schuster Še zadnje jeklenice10
Sasso Piatto, m 2958 - Ferata Oskar Schuster Lesena Marija, ob kateri se je potrebno malo ustaviti.11
Sasso Piatto, m 2958 - Ferata Oskar Schuster Tu pa še malo prostega plezanja 12
Sasso Piatto, m 2958 - Ferata Oskar Schuster 13
Sasso Piatto, m 2958 - Ferata Oskar Schuster Pa smo na grebenu14
Sasso Piatto, m 2958 - Ferata Oskar Schuster Križ je že viden15
Sasso Piatto, m 2958 - Ferata Oskar Schuster Sassolungo in v ozadju gorovje Puez- Odle16
Sasso Piatto, m 2958 - Ferata Oskar Schuster Gorovje Scillar, Catinaccio, Alpi di Siusi17
Sasso Piatto, m 2958 - Ferata Oskar Schuster Drugi obraz gore, po katerem je tudi dobila ime. 18
Sasso Piatto, m 2958 - Ferata Oskar Schuster Po lepi stezi in vitalni pokrajini do izhodišča. 19
Sasso Piatto, m 2958 - Ferata Oskar Schuster Od leve proti desni: Gruppa Sella, Piz Boe, Sass Pordoi, Col Rodella20
Sasso Piatto, m 2958 - Ferata Oskar Schuster Passo Sella21
Sasso Piatto, m 2958 - Ferata Oskar Schuster 22
Andrej526. 08. 2012 11:14:14
Lepe fotografije, lepa pokrajina. A Hapy je bil pa doma? Lepo je, da nam opisuješ nove poti in nove kraje.
sabina.74. 07. 2013 21:23:59
Malo pozno odgovarjam.......Happy je bil z nama na dopustu. Na ferate sva hodila sama,tako da Happy ni bil nikoli sam. nasmeh Lp
bagi8. 10. 2021 11:26:07
Sasso Piatto je edini vrh v pogorju Sassolungo, dostopen tudi običajnim pohodnikom. Iz osrednjega dela vodi nanj zanimiva ferata Oscar Schuster, na južnih pobočjih pa je urejena netežavna pot. Ferata je B/C kategorije in poteka v čudovitem okolju dolomitskih stolpov. Težavni prehodi so dobro varovani, veliko je tudi prostega poplezavanja.

Začetni vzpon si lahko olajšamo s predpotopno žičnico s kabinami za 1 osebo. Midva sva pogorje raje obkrožila po desni strani mimo koče Rif. Comici in se po nasprotni strani vzpela do koče Rif. Vicenza. Ta ima čudovito osrednjo lego in je obkrožena s samimi velikani. Postavili so jo že daljnega, daljnega leta 1894. V ta del sonce posije dokaj pozno in rokavice so nama kar prav prišle.

Za vstop v ferato je potrebno predelati še nekaj višincev po uhojeni in označeni poti. Prve jeklenice se začnejo za snežiščem, ki letos vztraja do novih okrepitev. Nadaljevanje je mešanica varoval in prostega poplezavanja, vedno pa je lep pogled na čudovito okolje. Kar malo nama je bilo žal, ko sva skozi ozek prehod dosegla vrh.

Sestop je pravo nasprotje. Možica serpentin se vije po nezanimivem skalovju in ogromno pohodnikov se je počasi vzpenjalo proti vrhu. Kar oddahnila sva si na koncu rahlo dolgočasnega sestopa in se po prečni poti Sentiero Friedrich August vrnila na izhodišče. Več v fotozgodbi ...

Koordinate izhodišča ( Passo Sella - brezplačno parkirišče ) : 46.508646, 11.766390
Parkirava nekaj minut višje od plačljivih parkirišč pri postaji gondole1
Tyler1763Max9. 10. 2021 19:08:40

Full lepe slike. hvallla
Trobec26. 09. 2022 00:44:33
Ko boljša polovica naštudira pot gor in izbere najtežjo in najdaljo...vsaj nisem bil jaz nič kriv velik nasmeh
Bo pa potrebno še kdaj ponovit. Vreme nama žal ni bilo najbolj naklonjeno...sicer morajo biti res fenomenalni razgledi...

(2. dan)
bagi22. 09. 2023 13:33:10
Ferata Furcela de Saslonch - Ferata Oscar Schuster - Sasso Piatto - Alta Via dei Ladin

V pogorju Sassolunga so leta 2021 odprli novo ferato z imenom Furcela de Saslonch. Ker sva se nahajala v njeni bližini sva sklenila da jo obiščeva, vse skupaj pa podaljšava v krožno varianto. Poleg omenjene ferate sva nato prečila še Sasso Piatto po ferati Oscar Schuster, na izhodišče pa vrnila po razgledni Ladinski poti, ki po desni strani obkroži masiv.

Ferata Furcela de Saslonch je nova, kar se ji kar takoj vidi. Skala je dobra, stopi in oprimki prav nič zlizani. Jeklenice so napete kot struna, razdalje med vpetji pa za moj okus večkrat celo prekratke. Gumijasti blažilci so vsepovsod, tudi na vodoravnih prehodih se najdejo nasmeh. Dosega C kategorijo težavnosti, je pa marsikje kar dobro izpostavljena. Kratki in strmi odseki se stalno menjavajo s prehodi med številnimi roglji, vse skupaj pa je izredno zanimivo in prav nič dolgočasno.. Smer je že navsezgodaj v soncu, kar jo dela prijetno za hojo in še boljšo za fotkanje velik nasmeh. Ferata se zaključi v bližini koče Rif. Toni Demetz, kjer je tudi opozorilo, da je enosmerna. Več o tem in o nadaljevanju najine poti še v fotozgodbi ...

Koordinate izhodišča (Passo Sella - brezplačno parkirišče) : 46.508646, 11.766390
Spet bo lep dan. Vreme naju to jesen neverjetno razvaja :)1
Po nekaj letih sva spet v pogorju Sassolunga. Razlog je nova ferata iz leta 20212
Muzejska klasika iz nekih drugih časov pa seveda ostaja :)3
Ferata poteka na desnem robu Fünffingerspitze in levo od koče Rif. Toni Demetz4
Še njeno ime … ferrata Furcela de Saslonch5
Začetek je markanten. Jeklenice se takoj poženejo kvišku6
Po uvodnem vzponu preideva na izpostavljeno poličko7
Vzpon sledi vzponu, skala je odlična za napredovanje8
Tudi oprimkov je več kot dovolj. Vse je kvalitetno, še čisto nič zlizano9
Varovanje je urejeno po zadnjih standardih. Raztežaji so kratki, zajle napete, blažilci povsod10
Po začetnem vzponu se ferata nadaljuje čez številne roglje11
Skala je osončena, le nekateri deli potekajo v senci12
Spet greva proti modrini :)13
Pogled nazaj na grebenski potek ferate14
In pogled naprej. Smer je zelo zanimiva in prav nič dolgočasna :)15
Težavnost večkrat doseže C kategorijo, a zaradi kvalitetne skale je niti ne čutiva16
Prehodov kar ni konec. Prvič sva tukaj in ne poznava nadaljevanja17
Koča Rif. Toni Demetz je že daleč pod nama, midva pa se še kar dvigujeva18
Celo mostič čez razpoko se najde :)19
Konec ferate in pomembno opozorilo … ferata je enosmerna20
Po kratkem postanku v koči nadaljujeva naprej. V načrtu imava dolgo krožno varianto21
Najprej se morava spustiti v dolino Langkofelkar22
Vmes na stranskem balvanu zaslediva spominsko obeležje helikopterske nesreče iz leta 199523
Sva že pri prijetni koči Rif.Vicenza, ki so jo postavili že leta 189424
Tik nad njo zavijeva desno na pot 527 proti ferati Oscar Schuster. O snežišču na vstopu letos  ni sledu25
Opremiva se in podava v sončno skalo26
Nekaj sten je kar navpičnih in tu ne gre drugače kot po železju32
Nato pa spet veselo poplezavanje :)33
Sva že pri zadnji tesni in ferate je tu konec34
Sasso Piatto. Obiskovalcev je veliko in vsi so prišli iz nasprotne smeri po noramalki35
Pogled na Sassolungo, po katerem se imenuje celotno gorovje36
Nadaljujeva po poti 527, tokrat v smeri koče Rif. Sasso Piatto37
Iz te smeri se vzpenja množica pohodnikov zaradi enostavne poti s številnimi serpentinami38
Pogled nazaj na pobočje Sasso Piatto iz južne smeri. Je v popolnem nasprotju s severno stranjo39
Pri koči Rif. Sasso Piatto se obrneva desno na Alta Via dei Ladini, še vedno z oznako 52740
Tudi tu je polno pohodnikov, ki uživajo v lepi poti in krasnih razgledih41
Tudi to prepreko bova zmogla :)42
Najina smer. Rzgledna, prijetna in skoraj vodoravna …43
Po odcepu za Rif. Vizenza nadaljujeva po poti 52644
Tole pa je presenečenje. Manjši ledenik, ki se v spodnjem delu lomi45
Po poti 526A se tik pod stenami vračava proti izhodišču46
Sva že pri koči Rif. E. Comici. Sledi še spust proti glavni cesti po poti 52647
Do izhodišča imava še nekaj malega po glavni cesti. Razlog je brezplačno parkirišče :)48
GPS sled prehojene poti. Naneslo je 20 km in 1800 višincev49
panda22. 09. 2023 13:56:57
@bagi: me zanima, ali je kateri od vaju že zdrsnil (obstal na varovalnem kompletu) na kateri izmed številnih ferat ? Videti sta zelo zanesljiva, saj na nekaterih slikah nista pripeta. mežikanje
bagi22. 09. 2023 15:12:03
@panda ... ne, še vedno imava prva kompleta nasmeh. Se pa dobro zavedava, da se to lahko zgodi in zato ne izzivava. Pri nepoznani ferati sva vedno polno opremljena, potem pa vsak zase ve, kje se bo pripel in kje ne. Pri znani ferati pa je vse odvisno od njene zahtevnosti. Je pa to podobno kot s hojo v visokogorju. Poleg izkušenj vedno rabiš tudi srečo nasmeh.
panda22. 09. 2023 16:41:42
Res je....varen korak še naprej.nasmeh