Forums / Italija / Dolomites / Nova ferata na Croda dei Toni - Zwölferkofel

Nova ferata na Croda dei Toni - Zwölferkofel

remolog27. 04. 2015 12:32:29
Ne vem a sem prav slišal ampak zdi se mi, da so naredili novo ferato na Croda dei Toni - Zwölferkofel.zmeden To je lepa oziroma markantna gora, ko se vzpenjamo iz doline Fiscalina proti koči Zsigmondy-Comici. Zanima me, če ima že kdo podatke oziroma opis ferate ( izhodišče, časi, težavnost,.... ). Znan mi je opis normalne plezalne smeri na vrh, za podatke od morebitne ferate pa se priporočam. LP
mirank27. 04. 2015 17:46:48
Lani jeseni sem zasledil informacijo, da so obnovili 16let zaprto zavarovano pot 107, ki obkroži masiv Zwolferja, na vrh ne gre! Start v dolini pri Berghotelu, do koče Zsigmondy-levo do koče Carducci, tam na pot 107 okrog gore na drugo stran do koče Bullele joch in povratek nazaj. Po opisu gre za cca 8ur dolgo gore-dole turo, slabše označeno a lahko sledljivo pot, kjer le slučajno srečaš živo dušo.
Nekaj od tega sva z ženo že prehodila in moram reči, da so to res fantastični kraji. Srečno in zanesljiv korak
GorskiKozel28. 04. 2015 11:52:24
Na spodnji povezavi je objavljen video te poti. Drugače je pa tako kot je napisal mirank, pot ne pelje na vrh, konci so pa res med najlepsimi v dolomitih..

video
mirank6. 07. 2015 18:24:21
Da ne bomo govorili o tem, kar smo slišali, smo zadevo šli probat. Kot običajno v tem koncu smo začeli še v senci pri Dolomitenhofu in mimo koče Zsigmondy-Comici, (kjer nas je že solidno grelo) nadaljevali prečno proti levi pod severnim ostenjem Zwelferja na sedlo Giralba. Tam na dolgi vrvi morje zastavic plapolajočih v vetrcu malce ustvarja vtis Tibetanasmeh. Kratek spust do koče Carducci in že se slabše shojena a solidno markirana pot nadaljuje v desno malo navzdol in potem spet gor na sedlo Maria (zadnjih 100m je zelo nestabilna zemljina, varovanje je tu in tam, kjer je nujno potrebno). Na tej škrbini se začne ferata, ki je izgleda komplet nova, prvi mostiček te preseneti za vogalom že kmalu, naprej pa ni ne vem kako zahtevnih detajlov. Ko pot že zavija proti zahodu se steza prelevi v prečenje zelo strmih trat, kjer bi bil potek nadaljevanja (zaradi malo obiska) brez novih označevalnih količkov nepregleden. Čim se steza spet približa previsnim stenam že zaslutiš, da bo spet šlo zares; tu je par zahtevnejših prehodov recimo v stilu najtežjih prehodov na Kopiščarjevi in ponovno adrenalinsko prečenje grape "brez dna" po novem mostičku. Malo naprej se stvar unese, a zdaj nas čaka mukotrpno uspenjanje po melišču Val Grava secca; cca 200m, kjer vse melje navzdol tako na frišno, da gre barva oznak "prehodov" s tabo, seveda če se jih dotikaš. Na sedlu dei Agnel te čaka standarden bivak- de Toni. Pavza v družbi 8 Belunežev, kateri potem sestopijo v Val Marden, dočim mi nadaljujemo prečno čez dolga nezahtevna melišča pod zahodno steno gore proti sedlu Forcella Croda dei Toni. Prečenje vmesnega strmega snežišča je lahko, saj je varovano z jeklenico. Očitno nam ni bilo 8ur hoje dovoljmežikanje, saj smo namesto udobnega melišča do koče Comici izbrali podaljšek pod vrhom Collerena in po lepih policah,jarkih in rovih sestopili na Bullele joch-Pian di cengia in od tam mimo Comicija do avta (10h z vsemi postanki). Opozorilo: dostop iz smeri Auronza in potem doline Giralba zaprt zaradi podorov in zemeljskega plazu (kolkor sem razumel že na cesti).