Forums / Italija / Carnic Alps / Monte Fleons - Raudenspitze (2507m)

Monte Fleons - Raudenspitze (2507m)

triglavski11. 09. 2009 20:11:44
Iz Forni Avoltri se zapeljava v dolino Degano do kamnoloma marmorja. Potem pa greva naprej peš po za javni promet zaprti oskrbovalni cesti proti spodnji še živi planini Fleons, kjer se cesta konča, naprej vodi prijetna pot mimo zgornje opuščene planine Fleons in na sedlo Giogo Veranis, tudi Ofnet loch (2011 m) saj gre za mejno sedlo med Italijo in Avstrijo. 10 minut nižje stoji avstrijska koča Hochweisstein haus, midva pa zavijeva proti najinemu cilju. Dokaj dobra steza se lepo vzpenja, na nekaterih mestih je zavarovana z jeklenico, ponekod je tudi izpostavljeno saj pot večinoma poteka levo oz. desno ob grebenu, kakih 7-8 krat je potrebno iz Italije nazaj v Avstrijo in obratno, premagava še zadnjih nekaj metrov strmega vzpona in že sva na zelo razglednem mejnem vrhu. Začuda na samem vrhu nič ne piha, čeprav je bilo nižje ob prehodih grebena precej vetrovno iz severne strani. V vpisni knjigi od leta 2006 ne najdeva Slovencev. Vzameva si slabo urico razgledovanj na večinoma znane gore, potem pa po isti poti sestopiva nazaj na sedlo, pa do obeh planin, s ta spodnje Fleonsove se odpraviva še na bližnjo planino Sissanis za katero ugotoviva, da je prav tako že opuščena, na njej se je paslo le nekaj konj. Po strmi cesti sestopiva na izhodišče. V bližini kamnoloma je tudi polnilnica znane italijanske ustekleničene vode, vendar mi je nekoliko pozneje bolj prijalo pivce. Krasna dolina, ki bo še lepša, ko bodo porumeneli macesni ali pa pozimi na turni smuki s sedla Sesis pod Monte Peralbo.
Monte Fleons - Raudenspitze (2507m) sprva po cesti skozi gozd1
Monte Fleons - Raudenspitze (2507m) ob slapovih potoka Degano2
Monte Fleons - Raudenspitze (2507m) in znamenjih3
Monte Fleons - Raudenspitze (2507m) po res lepi poti4
Monte Fleons - Raudenspitze (2507m) do spodnje planine Fleons5
Monte Fleons - Raudenspitze (2507m) in naprej proti zgornji opuščeni planini6
Monte Fleons - Raudenspitze (2507m) in še naprej proti sedlu7
Monte Fleons - Raudenspitze (2507m) kipec tik nad sedlom, spodaj dolina Degano, zadaj skupina Cogliansa8
Monte Fleons - Raudenspitze (2507m) 9
Monte Fleons - Raudenspitze (2507m) ...pogled nazaj gor na vrh17
Monte Fleons - Raudenspitze (2507m) pri konjih na opuščeni planini Sissanis18
IgorZlodej2. 02. 2010 17:13:51
...."Krasna dolina, ki bo še lepša, ko bodo porumeneli macesni ali pa pozimi na turni smuki s sedla Sesis pod Monte Peralbo".
In zima je prišla, zato je bilo treba pogledati to lepo dolino v zimski podobi.
izhodišče pri kamnolomu in povratek na isto mesto1
daleč spodaj je dolina13
med macesni14
viharnik2. 02. 2010 18:48:36
Zelo lepa pokrajina,obdana z visokimi vršaci pa še ravo prav široka in ne prestrma za morebitne plazove.Krasno Igor!nasmeh
turbo8. 09. 2022 10:42:41
sobota, 3.9.2022

Parkiral pri kamnolomu marmorja, kjer me je presenetila precejšnja gneča. Panika je bila odveč, na gori smo bili samo štirje, pa še to precej vsaksebi. Po strmem kolovozu mimo razpotja proti sedlu Sissanis do spodnje planine Fleonis, tam srečanje z nebroj ovcami, in naprej mimo zgornje planine do sedla Giogo Veranis. Do tod nezahtevno s palicami, tudi še nekaj malega naprej, po avstrijski strani, kjer pa so bile trave mokre in spolzke, teren pa kar izpostavljen. Nekaj višje nazaj na laško stran, tudi tam strme in mokre trave vse do grebena, kjer sem pospravil palice. Potem pa eno samo veselje vse do vrha. Malo po tej, malo po oni strani grebena, izmenično hoja in poplezavanje, tudi nekaj zahtevnejših in precej izpostavljenih mest. Višje sem bil, slabše je bilo vreme in na vrh sem pristopil skupaj z meglo in oblaki. Počutje na vrhu vrhunsko, okrnjenim razgledom navkljub, okolica mi je domača in sem se lahko z zaprtimi očmi dodobra razgledal, vmes pa podoživel marsikaj lepega, kar sem v teh koncih doživel v minulih letih. Zadnje cajte se vse težje spravim nazaj dol, tudi danes sem se moral precej pomujati. Sestop je bil hitrejši in bolj na izi, saj so bile trave suhe, pa tudi navzdol gre običajno nekaj hitreje kot navzgor. Pri dobrem pastirju oz. pastirici sem še malce posedel, potem pa ni bilo daleč do spodnje planine, kjer sem spet občudoval nebroj ovc, ki so sedaj imele zaslužen popoldanski počitek. Prava ovčja siesta. Pastirski pes me ni bil vesel, še dobro, da je bila med nama dvojna ograja. Že blizu avta, kjer je vodno zajetje in je ob poti pipica, sem se odžejal in očedil, kmalu zatem pa že potoval nazaj domov. Čudovit, res enkraten potep, karnijska prostranstva so pravi balzam za dušo ino telo nasmeh