Mountain ranges / Goriško, Notranjsko and Snežniško hribovje / Grmada (Planinska gora) / Planina (Dolnja Planina) - Grmada (Planinska gora) (via Sv. Duh)

Planina (Dolnja Planina) - Grmada (Planinska gora) (via Sv. Duh)

Starting point: Planina (Dolnja Planina) (458 m)
Lat/Lon: 45,8361°N 14,2554°E
Recommended equipment (winter): crampons
Views: 3.409
 1 person likes this post
Access to the starting point:
a) Z avtoceste Ljubljana - Koper se usmerimo na izvoz Unec, nato pa z vožnjo nadaljujemo v smeri Mountain pasture. V Mountain pasture, kjer se priključimo na staro cesto Logatec - Postojna nadaljujemo levo, mi pa se po glavni cesti peljemo le nekaj 10 m, saj nato takoj za župnijsko cerkvijo sv. Marjete zavijemo levo na parkirišče ob cerkvi.
b) Iz Logatca ali Idrije se zapeljemo do Kalc pri Logatcu, od tam pa z vožnjo nadaljujemo po stari cesti proti Postojni. Na začetku Mountain pasture se nam z leve priključi še cesta z Unca, mi pa od tod po glavni cesti nadaljujemo le še nekaj 10 m, saj nato takoj za župnijsko cerkvijo sv. Marjete zavijemo levo na parkirišče ob cerkvi.
c) Zapeljemo se v Postojna, nato pa z vožnjo nadaljujemo po stari cesti proti Logatcu. Pri koncu naselja Mountain pasture bomo prišli do župnijske cerkve sv. Marjete, kjer na parkirišču ob njej parkiramo.
Path description:
Od parkirišča se najprej sprehodimo do glavne ceste, katero previdno prečimo, nato pa pot nadaljujemo po cesti, ki se nadaljuje v nasprotni smeri kot je cerkev. Cesta se hitro spremeni v cart track, le ta pa se zmerno vzpenja čez predel imenovan Zavrtniki. Nekaj minut se vzpenjamo ob lepih pogledih na Planinsko polje, nato pa nas pot popelje v gozd, kjer opazimo prve oznake za Planinsko goro. Nekaj metrov višje prečimo makadamsko cesto, nas pa še dve dodatni smerni tabli usmerita na cart track, ki se vzpenja skozi gozd. Nekaj minut se vzpenjamo po omenjenem cart track, nato pa nas oznake usmerijo levo na stezo, ki se zložno vzpenja proti levi. Nekoliko naprej prispemo do razpotja večih kolovozov, kjer nadaljujemo naravnost (levo navzdol Mountain pasture mimo ruševin cerkve Sv. Duha, desno gozdna logging trail) po širšem cart track, ob katerem opazimo nekaj rumenih puščic (rumene puščice so neke vrste markacije). Nekaj korakov naprej nadaljujemo po levem cart track, ki se v nadaljevanju zmerno vzpenja. Med vzponom nas pot vodi mimo več znamenj (manjše kapelice oz. križi ob poti), nato pa se nam z leve priključi še pot od kamnoloma.
Tu nadaljujemo desno ter se v nekaj minutah nadaljnje hoje povzpnemo do cerkve sv. Marije na Planinski gori.
Pri cerkvi stopimo na makadamsko cesto po kateri nadaljujemo vzpon. Po dobrih 10 minutah nadaljnje hoje, pa bomo na desni strani opazili kolovoz, ki nas povede na obsežna travnata pobočja. Čez omenjena pobočja se sprehodimo po nekoliko slabšem cart track, ki nas usmeri rahlo desno. Po nekaj 10 korakih prijetne hoje, nas pot pripelje do razgledišča, s katerega se nam odpre čudovit pogled na Planinsko polje.
V bližini razgledišča, ob robu gozda opazimo neoznačeno planinsko pot, ki nas usmeri ostro desno in po kateri se v 3 minutah hoje povzpnemo na z gozdom poraščen vrh Grmade.
zemljovid puta - Grmada (Planinska gora)
On the way: Sveti Duh (531m), Sveta Marija na Planinski gori (782m)
We recommend: trips from the same starting point, similar trips, panorama
Planina (Dolnja Planina) - Grmada (Planinska gora)1
Planina (Dolnja Planina) - Grmada (Planinska gora)39
Planina (Dolnja Planina) - Grmada (Planinska gora)40
Planina (Dolnja Planina) - Grmada (Planinska gora)41
Discussion about the trail Planina (Dolnja Planina) - Grmada (Planinska gora) (via Sv. Duh)
radagremvhribe20. 10. 2016
moja pot je vodila mimo cerkve, lovske koče in na vrh, a vrha s fotke nisem "srečala", bo treba še enkrat, ja, in zelo veliko čemaža je ob poti ob njegovem času