Greben Brezniških peči

heinz6. 11. 2011 19:01:35
Očitno se je danes kar splačalo ostati nekoliko nižje, saj je bilo visokogorje skoraj ves dan zavito v oblake in meglo.. GBP se je lepo obnesel, pot je bila suha, dež je zdržal, razgledi že kar lepi. Nekaj kapljic se je pojavilo šele pri vračanju po cesti nad Žingarico. V Završnici pa je kar veliko sprememb (gradbeni projekti). Očitno se s zasajanjem lopate mudi zaradi bližajoče se razglasitve regijskega parka. Upam, da po tistem kakšni večji posegi ne bodo več možni.
Greben iznad Golovca1
na Smokuškem vrhu2
da v Završnici (občasno) prebiva največja sova na svetu? Nisem vedel..3
šodrovc6. 11. 2011 20:50:36
Heinz - na drugi fotografiji si se razgledoval z 'Vrha Peči'. Na zemljevidu je le ta označen kot 'Smokuški vrh', ki pa je v resnici ime za preval pod njimi.

Kartografskih napak seveda ne bi smeli tolerirati, žalostno pa je, da se ne odpravijo, kljub novim izdajam, ki tako ukoreninjajo svoj neupravičen imenski domicil in prostodušno pometajo z vso izvorno dediščino naših prednikov.

P.S.: Administratorja Tadeja bomo zopet prosili za popravke tudi pri opisu izleta za omenjeni vrh, ki poleg tega seveda pripada Kamniško-Savinjskim Alpam in ne Karavankam (link gorovja sicer pravilno usmeri na KSA).
heinz6. 11. 2011 21:28:43
Res, da se osebno nisem poglabljal v imena in njihovo prvobitnost oz izvirnost.., sem pa naletel na (slišal za) kar nekaj različnih pojmovanj -razlag itd. O tem da je t.i. Sm. vrh nekje drugje, kje je Vrh peči, Veliki vrh itd.
Kdo je kompletenten, oz kam se obrniti za pravo razlago, ne vem. Vem pa, da imamo tudi v našem koncu kar nekaj problemov s pravilnimi poimenovanji nekaterih lokacij, oz da so mnenja celo pri najstarejši generaciji zelo deljena..
Če pogledaš na vrh pričujoče stani, pa lahko opaziš, da je vrh oz greben že predhodno pravilno uvrščen v gorovje kateremu pripada.
heinz6. 11. 2011 21:39:35
Mogoče pa bo komu glede slednjega v pomoč tudi tale Gorazdov prispevek:

Majdag28. 04. 2012 10:53:22
...GBP...Iz Završnice ob 5.00 zjutraj. Krasno jutro in žvrgolenje ptic, lep začetek dneva. Pot pestra, zanimiva, saj so po večinoma gozdnih stezicah, skalne gmote, ki jih je treba preplezati. Moji mali "mrcini", sem morala kar večkrat pomagat. Ravno pravi čas za lep izlet, saj gozd še ni ozelenel in so razgledi čudoviti. Lepo se imejte za praznike in srečno!nasmeh
Jutro se prebuja1
Sankaška koča13
Cerkvica sv. Petra14
LidijaJesih6. 01. 2013 18:21:33
Spet čas za obisk grebena Brezniških peči, tudi Smokuškega imenovanega. Pot suha, brez blata in snega in prav "cortig", kot vedno. Razglede je ponudil šele vrh, Vrh peči imenovan (tudi, menda napačno, Smokuški). Sicer pa prekoračimo kar nekaj vršičkov, kot že zgoraj opisano in čeprav pot ni uradno markirana, je nezgrešljiva. Nazaj krožno, z vrha najprej naprej do stika z markirano potjo do Sankaške koče, potem pa desno, desno, desno... in točno na izhodišču spet po travnikih ven. Smo zmerili, 15km se nabere, po moje sicer zračne linije, ali kako že tele gps napravice delujejo. Ni bogat z višino najvišji vrh, je pa s potjo. Za tale čas priporočljiva pot, ni nobene kače.
v mračno jutro je zadaj nad Jesenicami  posvetilo sonce1
skoraj zašpiljeno11
tole pa se je ponujalo, ko smo sezuvali čevlje....12
Majdag17. 04. 2013 16:05:29

...Start iz Završnice. Pot lepa, kopna vse do Smokuškega vrha. Potem malo snega do začetka poti desno proti lovski koči. Lepo, razgledno po dolinah in vršacihnasmeh
 - Sneg na Stolu že pobira1
 - Razgledi2
 - Razgledi3
 - Lepo je pogledati nazaj na prehojeno pot4
 - Jesenice čisto blizu - skoraj doma5
 - Smokuški vrh6
 - Mimo  k.  znamenja v dolino7
Lunca28. 05. 2013 12:31:40
Včeraj štartala iz Završnice pa vse do Krpina. Pot v celoti kopna, mestoma zaradi mokrih tal kar izpostavljena. Če tukaj "greš", greš kar globoko mežikanje Zanima pa me, od kdaj je bunker kmalu na začetku poti in rovi v bližini... Če bi kdo znal kaj povedati v zvezi s tem...
heinz30. 05. 2013 05:35:42
Bunker nad železniškim predorom je iz 2. vojne (značilno je bilo, da je nemška vojska predore ščitila, npr pred saboterji..) Greben je na zahodnem koncu prevrtan zaradi vodovoda iz Završniškega jezera, prek vodostana (slika 3), v Savsko hidroelektrarno Moste.
Bojan_A31. 01. 2015 18:30:27
Pregazil greben. Luštna turca v zimskih razmerah nasmeh

PROČILO: https://bojanambrozic.wordpress.com/2015/01/31/greben-brezniskih-peci/
Ninđa31. 01. 2015 19:59:33
Bravo @Bojan_A. Zelo lep greben. Spoznal lani naključnonasmeh
Edina10. 04. 2015 23:23:04
Končno je prišel na vrsto tudi pri meni. Začela sem pri jezeru v Završnici, vračala pa sem se nekoliko po svoje; z vrha Smokuškega vrha sem nadaljevala proti vzhodu in se nato spustila v dolino Završnice. Pot je vseskozi dobro sledljiva. Več je na povezavi

http://stezeinsledi.blogspot.com/2015/04/greben-brezniskih-peci.html , in

srečno na potkahnasmeh
Majdag11. 04. 2015 08:51:13

...Edina, v torek sem nameravala po GBP, pa je preveč pihalo. Meni se pot potegne mimo sankaške do Begunj...nasmeh
ločanka11. 04. 2015 10:38:38
Mislim,da tako lepega prispevka o tem grebenu, kot je Edinin, na tem forumu še nismo brali.
Zdi se mi, da bo greben prav po njeni zaslugi postal bolj oblegan. Edina, če boš gor še hotela doživeti svoj mir, boš morala svoj blog bolj pusto pisati!
Edina11. 04. 2015 20:55:35
Ločanka hvala, me je strah, da malček pretiravaš glede opisa. Je pa res izjemno lepo in tudi zgledno urejeno, za kar skrbijo tisti pohodniki, ki tja gor bolj pogosto zahajajo.

Majdag, tudi sama sem nekaj časa pestovala pot, ki jo omenjaš. Žal je povezana s še enim avtomobilom, ki bi počakal v Begunjah. Sem pa vesela, da sem našla bližnjico za povratek in mi ni bilo treba do Smokuške planine.

Srečno na potkahnasmeh
Majdag15. 04. 2015 17:14:58

.... Lepo vreme kot naročeno za prečenje grebena od začetka do Begunj. Razgledi so v tem pomladnem času čudoviti, pot zelo prijetna, skalovja ravno prav.nasmeh

- Razgledi   čudoviti1
mukica16. 04. 2015 13:40:24
Tudi mi smo se včeraj podali po grebenu in lahko potrdim da je zelo lepa turca ki nudi mnogo prijetnih razgledov in dinamične hoje. Semkaj se sigurno še vrnem nasmeh
Majdag11. 04. 2016 18:21:29

... Včerajšnje potepanje po grebenu je bilo kljub oblačnosti v dolini prijetno. Samo malo več pazljivosti je bilo potrebno zaradi mokrih skal in korenin. Drevje zeleni, tudi kakšen avrikelj se najde na skalah. Lepo je.nasmeh

miri11. 04. 2016 19:02:38
A avriklja še ni?
Majdag11. 04. 2016 19:58:10

..Miri tudi avrikelj se najde na pečinah.