Trupejevo poldne

janez.novak1. 05. 2018 15:49:53
Danes sem naredil krožno turo: Srednji vrh - koča Hladnik - Grajšca - Kresišče - Maloško poldne - Trupejevo poldne - koča Železnica - Jerman - Srednji vrh. Vreme ravno pravšnje za hojo. Snega je še precej: na Grajšci, Železnici in na senčnih delih, a je mehak, tako da ni potrebna zimska oprema. Zame je bila novost nova traktorska pot na planino Grajšca. Vode povsod obilo, posebno lep in vodnat je slap Jerman - nad tunelom nad cesto.
Cvetoča jablana v Srednjem vrhu1
Greben s Trupejevega poldneva v smeri Blekove8
Potok Jerman je postal mala reka9
velkavrh2. 06. 2018 20:03:28
Danes smo bili planinci PD Škofja Loka ,točneje odsek VGN in še planinska sekcija Savčan na Trupejevem poldnu.Štart je bil na Srednjem vrhu.Nato gremo mimo potoka Jerman po grabnu do Hudih hlevov skozi Železnico na sedlo med Lepim vrhom in Trupejevem poldnom.Potoček je celo en mostiček podrl.Naletimo celo na zaplate snega.S sedla je le kakih dvajset minut in smo na razglednem vrhu. K lovski koči v Železnici se spustimo po zahodnem grebenu, kar bi ocenil kot lepšo pot tudi za gor od lovske koče. Za nas lovsko kočo celo odprejo in postrežejo.V Gozd Martuljku si ogledamo še rastišča lepega čeveljca z lokalnim strokovnim vodstvom.
Štart.1
Pogled nazaj.12
Lovska koča.13
bogi16. 07. 2018 10:55:41
Zadnji dan junija smo prehodili pot iz Srednjega vrha ob potoku Jerman do lovske koče "Železnica". Tu za kočo zavijemo na mejni greben in po njem dosežemo vrh. Ta pot je lepa in zelo razgledna. Sam vrh zaraščen z visoko travo in koprivami, tako, da smo za počitek izbrali sosednji vrh. Po spustu v sedlo med Trupejem in Lepim vrhom se odpravimo še na Murnovec, kjer se še odpre pogled na Triglav, Maloško poldne in Kresišče. Od tu se spustimo v dolino do lovske koče "za lepim vrhom" in se po cesti vrnemo na izhodišče.
Tod je veliko macesnov, zato mislim, da je tu na jesen še lepšenasmehvelik nasmeh.
lovski dom Železnica5
Lovska koča za Lepim vrhom21
vode tod  ne manjka23
keti111. 12. 2018 15:41:23
Včeraj na Trupejevem poldnu iz Železnice. Sneg se začne kakšno uro od Srednjega vrha. Pri lovski koči ga je že cca 30 cm. Shojena je bila krožna pot od lovske koče na greben, po njem do vrha in preko sedla nazaj v Železnico. Sneg suh, mehak, zimska oprema ni bila potrebna, gamaše pa vsekakor. Bilo je zelo mrzlo, na grebenu občasno močan veter, vmes se je že kazalo sonce, na vrhu pa snežna ploha. Krasna tura!
janez.novak19. 12. 2018 15:31:09
Danes na Trupejevo poldne iz Srednjega vrha. Z Železnice vzpon mimo lovske koče po mejnem grebenu, sestop pa na sedlo pod Lepim vrhom. Razmere odlične: ravno prav mrzlo, brezvetrje, snega kar dosti (ob zgornjem delu poti ob potoku Jerman in na Železnici), poti so zgažene, trazgledi pa čudoviti.
Mangart z mejnega grebena1
In Jalovec2
Pogled proti vrhu3
Križ na vrhu4
Bavški Grintavec5
Snega je kar dosti6
Sonce se prebija skozi oblake7
Mrki26. 01. 2019 18:41:26
Takoj na koncu vasi na Srednjem vrhu sem malo presenečen ugotovil, da pot proti Trupejevemu poldnevu skozi Železnico ni zgažena. Nekaj zasneženih stopinj in nato še "špura" turnih smučarjev. Sprijaznil sem se s tistimi stopinjami in sledovi divjadi in se po njih vzpenjal ob potoku. Vreme odlično, ne premrzlo, brez vetra. V Železnici so turaši vlekli po stopinjah, nato pa sem jaz to z malo slabe vesti luknjal. Vendar sem na povratku videl, da so smučarji vse skupaj razrili. Pri lovski koči je sled pešaka zavila proti koči, v nadaljevanju pa se mi je prediralo čez kolena, zato sem vzpon zaključil. Šlo bi s smučmi, ki pa so žal ostale doma. Pa drugič. Ob vračanju sem srečal še nekaj mladih pešakov, za karetre ne vem, ali jim je uspelo priti do vrha.
Potok Jerman8
Tu sem vzpon zaključil13
Milan6225. 02. 2019 19:05:45
V soboto iz vasi Srednji vrh na Trupejevo poldne. Prva polovica poti lepo shojeno, zjutraj malenkost poledenelo, druga polovica poti shojena gaz. Priporočljive so male dereze, gre pa tudi brez njih. Na grebenu močan severni veter, nekaj metrov pod križem na južni strani pa lepo zavetje. Lepo vreme ( če odštejem veter), izjemna vidljivost na vse strani neba. Poleti mi je tale cilj zelo ljub, pozimi se mi zdi še lepši. Srečno!
janez.novak15. 06. 2019 21:52:14
V četrtek sem prehodil del mejnega grebena z Vošce preko Blekove planine do Trupejevega poldneva. Grebenska pot čudovita, dobro shojena, manjša težava so podrte smreke - a ni težav.
Petelin pri Hlebanju1
Pogled na prehojeno pot9
Pogled proti vrhu10
Bojan_A20. 10. 2019 19:55:30
Srednji vrh- Železnica- Trupejevo poldne - Maloško poldne - Ostra peč - Kresišče - Srednji vrh:
ljubitelj gora20. 10. 2019 21:49:20
Žari, žari, naredil krožno, še na Lepi vrh se povzpel.
Majdag21. 10. 2019 08:56:25
ljubitelj gora..Lepi vrh je krasen razglednik, samo težko dostopen, ruševje povsod..nasmeh
sAleska22. 10. 2019 17:25:46
Po najkrajši poti se do macesnov ne da. Cesto popravljajo. Železnica - Trupejevo poldne -1 h 15 min - lahka neoznačena steza
Križišče, kjer se odcepi pot proti Jerebikovcu. 200m naprej je zapora ceste.3
Oznaka takoj ko zaviješ z glavne ceste4
oldtimer 5527. 10. 2019 17:35:34
Danes sva si izbrala za cilj Trupejevo poldne - grebensko pot. Bila je odlična izbira, saj na poti do vrha nisva srečala nikogar, tako, da sva prečudovite barve in razglede uživala v - teh dneh tako redki - samoti. Na vrhu pa je bilo veliko phodnikov, ki so verjetno prišli po poti preko Železnice. Na tem koncu so bili danes macesni odeti v vse svoje barve.
hudourniški pretoki čez ceste so vzorno urejeni1
sestop proti Železnici16
še zadnji pogledi v macesnove barve - pred torkovo ohladitvijo18
Tolminc4. 12. 2019 13:53:05
Pozdravljeni, ali je bil kdo v zadnjih dneh na Trupejevem poldnevu? Kakšne so razmere? Hvala za odgovornasmeh
j.5. 12. 2019 20:02:22
Danes končno spet v gorah! Za začetek Trupejevo poldne po najugodnejši poti - po cesti izpod Korenskega sedla v smeri proti Železnici. Je mestoma ledena in zadnje tri ali štiri kilometre tudi zasnežena, vožnja se zaradi dveh podrtih smrek konča kakih 500 m pred odcepom za Blekovo planino, tam sem na ovinku tudi pustil avto. Snega je tam okrog 15 cm, snežna odeja se z višino debeli, na sedelcu pod vrhom ga je vsaj pol metra, spodaj je zmrznjen, trd, čez pa kakšnih 15 cm pršiča. Na vrhu je čisto južen in spihan. Hoja je bila lahka, pot prijetno zgažena od dveh ali treh predhodnikov, stopinje do gležnja, skoraj brez lukenj od vdiranja. Na sedelcu sem za vsak primer pripel dereze, če bi bilo zgoraj poledenelo, pa ni bilo. Tudi plazov ni bilo.

Na vrhu sonce, rahlo vetrovno, nekoliko koprenasto in seveda božanski razgledi. Nikjer ni žive duše. Vrnil sem se po prijaznem in razglednem mejnem grebenu do Blekove planine in potem po širokem in zasneženem kolovozu nazaj na cesto do avta. Z avtom sem se previdno prekotalil čez globlji potoček ki teče čez cesto kakšna 2 kilometra od kraja, kjer sem parkiral. Po cesti navzdol, tam kjer je ledeno, sem vozil silno počasi. Verig nisem rabil, sem jih imel pa s sabo.

Lepo je bilo!

Staro in mlado pod Blekovo planino.12
Z avtom previdno čez jarek.13
skala1237. 12. 2019 19:20:37
Nekaj današnjih utrinkov s poti na omenjeni vrh.Izhodišče Srednji Vrh.Nato preko Jureževe planine na Vošco in od tam preko Blekove planine na Trupejevo poldne.Sama pot brez posebnosti-danes se zimska oprema ni rabila.Razgledi pa čudoviti.Lep gorniški pozdrav.
jutranjo obsijani vrhovi1
ledena skulptura33
Špikova skupina v ozadju34
Bojan_A27. 12. 2020 16:11:28
Danes gor ogromno ljudi (oboje na smučeh in peš). Snega pa za brezskrbno smuko v spodnjem delu še manjka.

bagi29. 12. 2020 12:59:41
Nekaj dni stare razmere so precej drugačne od aktualnih, a nekaj dejstev se ne bo spremenilo.

Klasični pristop na Trupeja s Srednjega vrha po dolini potoka Jerman postreže z nekaj polomljenimi drevesi, kaj hujšega v tej smeri ni. Vršni del gore je veter obrusil do trde, nič kaj prijetne podlage. V teh dneh je nanjo zapadlo še precej snega, ki se ne bo prav hitro sprijel.

Povratek je potekal po Železnici do lovske koče pod Voščo in spustom do kmetije Jurež. Železnica postreže z obiljem podrtih dreves, ki zahtevajo nekaj telovadbe, ostalo je bp. Spust do kmetije je brez posebnosti.

Parkirišče na Srednjem vrhu je bilo ob 8. uri že popolnoma zasedeno, pri zgornji karavli je bil še prostor1
Do izhodišča sva se morala nekaj malega spustiti. Lastnik kmetije tam ne dovoli parkirati2
Že takoj sva si nadela krplje, nekateri so bili brez vsakega pripomočka. Višje se je takim globoko vdiralo3
Jutro je sprva kazalo prijazen obraz, kasneje so se navlekle koprene4
Zgoraj, spodaj, počez … vsak po svoje :)5
Križišče Železnice in poti ob potoku Jerman6
Lovska koča pod Trupejem7
Proti sedlu. Pešakom se je vdiralo, turašem in krpljarjem je šlo precej hitreje8
Lepi vrh nasproti Trupeja. Njegovo severno pobočje zna pozimi neprijetno presenetiti9
Pogled proti Julijcem. Nenavadna nizka oblačnost se v Karavankah zadržuje že skoraj cel mesec10
Del pobočja proti Trupeju je trd in pomrznjen, po novem še bogato zasnežen11
Zapihan, neugodno trd prehod12
Tik pod vrhom. Pihal je močan in leden veter, zato sva takoj obrnila13
Še po avstrijsko14
Greben proti Blekovi, poleti lahko prehoden, tokrat z zavesami letečega snega15
Turni smučarji so se malo pod vrhom umaknili v zavetje smrek16
Midva sva jo ubrala naravnost navzdol. Krplje so plavale v pršiču, petne dereze so grizle v pomrznjeno podlago17