Forums / Slovenija / Julian Alps / Dve špici, Poldašnja špica

Dve špici, Poldašnja špica

Rok2. 08. 2007 12:32:52
Tokrat sem šel na Dve Špici in Poldašnjo špico. Začel sem na Planini Zajzera in šel mimo Rudnega vrha po poti 648 na Dve špici. V zgornjem delu je veliko ruševin iz prve svetovne vojne, pot pa pelje skozi 70m dolg predor, naravno okno in 150m dolgo umetno izklesano polico v steno Cime Alte.
Na Poldašnjo špico sem mislil iti po poti 649 čez Piper, vendar je na začetku poti znak, da je pot zaprta. Zato sem se raje spustil nazaj do Rudnega vrha in šel od tam na vrh.
Lp Rok.
Dve špici, Poldašnja špica 70 metrov dolg predor.1
Dve špici, Poldašnja špica Okno v predoru.2
Dve špici, Poldašnja špica Pot skozi naravno okno.3
Dve špici, Poldašnja špica 150 metrov dolga umetno izklesana polièka.4
Dve špici, Poldašnja špica Križ na Dveh špicah. Levo Viš, desno Montaž.5
Dve špici, Poldašnja špica Poldašnja špica6
Rok2. 08. 2007 14:50:01
Varovala čez vklesano poličko so v precej slabem stanju, vendar so na ključnih mestih za silo popravljena (npr. odtrgana jeklenica z vrvjo privezana na klin).
GITA7. 10. 2009 21:55:12
Pred napovedanim poslabšanjem vremena sva enostavno morala izkoristiti lep dan. Še nikoli naju pot ni zanesla v Dunjsko dolino, zato je bil eden od vrhov nad njo že dolgo na najini "wish listi". Danes sva za cilj izbrala Dve špici (Due Pizzi), Poldašnjo špico sva pustila "rezervirano" za skupno družinsko turo z otroki.
Odločila sva se za vzpon po poti 605. Na celotni poti vse do sedla Čalanut (Forchia di Cjanalot) lahko opazujemo "razdiralno" silo vode, ki je našla pot v dolino. Ampak to pristopa ne ovira. Varovala ob sestopu na škrbino med obema vrhovoma in ob umetno vklesani polici v južni steni Cime Alte so še vedno v podobnem stanju, kot jih opisuje zgoraj Rok (ob sestopu na škrbino jih praktično ni). Po najinem mnenju so jeklenice v prvotni dolžini tam tako ali tako služile bolj občutku varnosti, kot pa da bi bile zares potrebne. No, na enem mestu ali dveh, kjer so dobrodošle, pa so še vedno povsem trdne in olajšajo napredovanje. Na celi poti nisva srečala žive duše...no, ni čisto tako - na vrhu sta se nama pridružili dve kavki, na povratku pa sva v daljavi uzrla tri gamse, ki so uprizarjali svoj "ples" na melišču nasmeh. Sprva sva nameravala sestopiti po poti 648, da bi spoznala še to, vendar naju je čas tako zelo priganjal, da sva se raje odločila za že poznano pot, ki je lepa, "odprta" in razgledna. Preživela sva čudovit dan. Pot res ni težavna, zato jo toplo priporočava, razen tistim z vrtoglavico!
Nad Dunjsko dolino se dani...1
Zahodni vrh Cima Alta8
Razgled z vrha9
dogna8. 10. 2009 10:15:25
Dolina Dunje je nekaj posebnega.Ko se voziš po njej občuduješ mogočno severno steno Montaža na desni, na levi pa so nižje Naborjetske gore.Prizori, ki te spremljajo do sedla so nepopisno čarobni,
nekje prav pravljični.Obiska je v tem koncu bolj malo, tu pridemo na svoj račun ljubitelji samote in čudovite narave.V tem času je čudovit izlet na Poldašnjo špico, saj so zahodno od bivaka, na začetku poti proti Piparjem čudoviti macesni.Ves svet tod okoli je enkraten.Priporočam tudi obisk
Krniške glavice zaradi izrednega pogleda na severno steno Montaža.Uživajte radosti tega čarobnega dela zahodnih Julijcev.
triglavski8. 10. 2009 11:03:56
Macesni še nimajo prave barve, bil gor pred tremi dnevi, sicer pa je pot proti Piparjem že več let zaprta. Letošnji snežni plazovi so naredili veliko škode tudi na poti 648 (odnešena zemljina, podrto derevje), tako, da je bila pred poletjem zelo težko prehodna, kako je sedaj ne vem.
Volk26. 10. 2009 22:40:31

Poznate? ...4
Slovo ...5
ania1. 11. 2009 19:41:32
Danes na Poldašnji špici iz Zajezere.
Vse kar so napisali predhodniki DRŽI. nasmehzavijanje z očmizavijanje z očminasmeh

LP A.
Parkeljc12. 05. 2011 21:05:51
Danes smo nameravali osvojiti Cima Alto, na koncu osvojili le Cima Vildiver. Čeprav smo se že pred potjo pozanimali pri nekaterih "vsevedih", nam zanesljivih informacij o odprtju/zaprtju poti ni uspelo pridobiti, zato vsem pomislekom navkljub odrinemo iz Zajzere mimo koče (Rifugio Grego).. nato pa po asfaltni cesti 15 min hoje navzdol in pri dobro označenem odcepu strmo navzgor (pot št. 648). Pot je vseskozi precej strma, ponekod je spodjedena od hudournikov, a večjih težav ni. Nekaj več pazljivosti je potrebne pri prečenju zelo krušljivega pobočja pod navpično steno Piperja. Kmalu za tem se priključi pot št. 605, sedlo dosežemo v nekaj minutah, nato pa še bivak Bernardinis.
Tik pod vrhom Cima Vildiver srečamo tri Avstrijce, ki povedo, da Cima Alto niso mogli zaradi plazu, pot je pa tudi zaprta. Pri iskanju poti na severni strani Cima Vildiverja ugotovimo, da je vhod v tunel še vedno zakrit z veliko količino snega, tako, da prehod sploh ni možen. Torej nam preostane samo obisk "malega" vrha.
izhodišče, pogled na Montaž1
smetišče v bližini pod bivakom15
ob poti, bivša karavla..16
svicr21. 05. 2011 21:20:12
Zaradi nekoliko slabše vremenske napovedi (popoldanske nevihte), sva začela pot na Dve špici tako, da sva se zapeljala po dolini Dunje do izhodišča poti št. 648. Od tam do bivaka Bernardinis je pot v takem stanju, kot jo je opisal Parkeljc 12.5.2011.
Nekaj zadnjih toplih dni je stopilo sneg pred vhodom v tunel in omogočilo prehod na severno stran Cime Vildiver. Ob sestopu na škrbino med obema špicama je bilo potrebno prečiti manjše snežišče. Varovala ob polici so na nekaterih mestih v slabem stanju (potrgane jeklenice). Pri prečenju pa je potrebna pazljivost tudi zaradi drobirja na poti. Vrh sva dosegla še v lepem jasnem vremenu, nad Montažem pa so se že začeli zbirati nevihtni oblaki. Tudi s tega Naborjetskega vrha so zelo lepi razgledi. Vrnila sva se po isti poti brez posebnih težav. Vreme nama je prizaneslo do konca.
Na turi sva se lepo imela Svicr in Kofetarca.
Dve špici1
bivak Bernardinis2
nižja od špic - Vrh nad Cijanerico - Cima Vildiver (2008 m)3
izhodišče4
na vrhu Velikega vrha - Cime Alte (2046 m)5
izklesana polička6
vhod v  predor7
matic414. 06. 2011 17:11:46
K opisu svicr-ja lahko samo dodam ,da snežišč ni več, ostalo pa ne bi ponavljal. Pot 649 proti Piparjem je normalno prehodna, le na travnatem pobočju je nekje pot težje sledljiva, plazovi so pač naredili svoje. Naprej proti Poldašnji špici je pot zaprta (celotna pot zelo zagruščena, nekaj jeklenic pod gruščem, prečenje nevarno).
Dunja1
Dve špici 2
naravno okno3
Piparji4
zaprta pot pod Piparji5
Poldašnja špica6
Jože.16. 06. 2011 15:49:19
Včeraj, 15.6., sem bli na Dveh špicah. Od zadnjega obiska leta 2007, je pot 648, na nekaterih mestih, še dodatno poškodovana, jeklenice pa še vedno potrgane, kot takrat. Bolj kot to, me je motilo nestabilno vreme (nazaj grede, je za kratek čas, tudi rahlo deževalo), da bi raziskal še pot na Piparje, kjer še nisem hodil, do Poldašnje špice. Pa naj to ostane za bližnjo prihodnost. Lepo se je vračat v te kraje.
Montaž s parkirišča1
pogled na Višarje od koče Grego - približano16
Veliki Nabojs 2313m in Viš 2666m, od koče Grego17
LidijaJesih5. 08. 2012 21:12:58
Potovanje iz Dunje v Kanalsko dolino bi lahko poimenovala današnjo turo PD Medvode. Prvi, adrenalinski del je bila že jutranja vožnja z avtobusom po dolini Dunje, sploh s sedežem na zunanji stranieek. Začeli smo kak km in pol pod prelazom Rudni vrh, nad izravnavo Plan dei Spadovai (kakih 10 ovinkov) po poti št. 648. Nato mimo razpotja za Pipar (ni kake oznake o neprehodnosti) po drobljivih policah do sedla Čanalut. Najprej mimo bivaka Bernardis na Cimo Vildiver, z nje pa po krajšem spustu skozi predor po polici, izklesani v južni steni Cime Alte. Tu je tudi edino bolj zoprno mesto poti, tik pred naravnim oknom in za njim nekaj m. Manjkajo varovala, vse pa je precej ozko in nastlano z drobirjem. Mi smo kot PD seveda izvedli varovanje, pa je šlo lažjenasmeh. V nadaljevanju pot po polici ni več problematična, saj je polica dovolj široka. Nato smo se povzpeli na vrh Cime Alte, ki nudi izjemno lepe razglede na vse strani, posebej na Montaž, pa tudi Karnijce. Triurni spust smo opravili po poti, ki gre najprej do planine v Dupljah (Granuda), nato pa navzdol v Lužnice, kjer nas je čakal avtobus. Lep dan, nova doživetja v malo bolj divjih krajih. Za vse malce izkušene lepo doživetje.
detajl ceste po dolini Dunje1
spust, malce nad meliščem22
planina v Dupljah, na njej ledena, sveža voda. Sicer nič ne dogaja23
zaključek v Lužnicah24
Še pogled iz avtobusa na Naborjetske gore: Poldašnjo špico, Piparje in Dve Špici25
klm5. 08. 2012 21:20:37
Na izhodišču Arturo Ziffer - CAI 648 je na roko napisan "649 Inagibile".
bos18. 07. 2013 11:10:19
V torek opravil pot Zajzera - Rif. Grego - Rudni vrh - Dve špici - Rudni vrh - Poldašnja špica - Rudni vrh - Rif. Grego - Zajzera.
jutranji pogled na Montaž1
koča Grego z Montažem2
sedlo Rudni vrh in vrh Poldašnje špice v ozadju3
pogled s spusta po cesti na Piparje4
tabla ob cesti, ki označuje začetek poti na Dve špici ter zaprto pot čez Piparje5
pogled nazaj na prehojeno pot6
še spust na sedlo Rudni vrh27
ter nato nazaj v Zajzero, Višarje in Kamniti lovec pa že vabita28
Okmodko18. 07. 2013 13:01:09
Na sliki 17 je bolj slab pogled proti Višu, ker ga prekriva veliki Nabojs. Viša se pa na žalost ne vidi.
IgorZlodej16. 10. 2013 19:37:25
@Okmodko, o še kako se vidi Viš, seveda ne v celoti, ampak vršna pobočja.

Nisem bil na Dveh špicah, niti na Poldašnji, zgolj na Piparju. Izhodišče Plan dai Spadovai, zatem na vrh Piparja in naprej do bivaka "Gemona" pa dol po neoznačeni poti v smeri Rudnega vrha. Snega ni, pot 649 je sicer še vedno zaprta, bo pa mogoče kmalu spet odprtazavijanje z očmi
utrinek1
res lepa dolina  Dunja12
od tukaj je najlepši13
Okmodko16. 10. 2013 23:52:34
Ja pa se res. Tale Nabojs se res zlije z Viševimi stenami, tako da sem ga zamenjal.
bagi17. 07. 2018 14:54:38
Bi, ne bi … bi, ne bi ... že nekaj zaporednih vikendov nam vse mogoče mokre napovedi prestavljajo daljše cilje, a tokrat gremo kamor smo že dlje časa namenjeni, na del vezne poti 649. Italijanski lokalci so napovedali solidno vreme točno nad nami in imeli so prav velik nasmeh. Nekaj forumašev v naši neposredni bližini je ta isti dan imelo drugačne izkušnje.

Pot Gemonskega bataljona, oziroma pot 649 preči Naborjetske gore v dolžini skoraj 12 km. Za obletnico prve svetovne vojne so jo večji del na novo opremli z varovali in na mestu stalnih podorov speljali malce drugje kot pred leti. Mi smo tokrat prečili del v smeri od Poldašnje špice ( Jof di Miezegnot ) do Dveh špic ( Due Pizzi ) in še nekaj naprej.. Omenjeno prečenje je zaenkrat ( Julij 2018) prehodno brez težav, seveda z upoštevanjem značaja poti. Ta je predvsem prvinski, razgleden, izpostavljen, varovan povsod, kjer je to potrebno in nikjer, kje to ni. Pot za sladokusce nasmeh

Viš v jutranjih oblačilih1
Planina ob poti se prebuja. Tokrat je živa, polna drobnice in nekaj krav2
Naredilo se je enkratno vreme, da bi le trajalo3
Pokopališče pod bivakom Gemona. Čudoviti kraji z žalostno zgodovino4
Bivak Gemona, edini obnovljen med bližnjimi objekti in z čudovito lego5
Občutek za estetiko ni zamrl niti v vojnih časih6
Urejena notranjost bivaka7
Tole je pa čisto frišno :)8
Takole so izgledali podplati vojaškega škornja. Debelo usnje, podkovano podolgem in počez9
Naša pot 64910
Del šodrastega pobočja, ki ga je potrebno prečiti19
Pogled nazaj20
Kjer ni šlo drugače so markacije zabili kar v šoder :)21
Del poti vodi po varovalih od skob do jeklenic. SVK ni potreben, čelada bo kar prava izbira22
Nekaj strmih potegov23
V tem predelu je bivša pot potekala po levi strani, sedaj skozi strm, varovan skalnat žleb24
Naša pot25
Na novo postavljena brv iz obcestnih ograjnih profilov34
Pot proti bivaku Bernandinisu35
Bivak Bernandinis, kot večina tod okoli preurejen iz vojaškega objekta36
Spalni del bivaka. Tukaj v primeru prenočevanja poleg dveh čepov za ušesa rabiš še dva za v nos :)37
Bivalni del je bolj simpatičen, brez čudnih vonjav38
Seveda spet čakata mene, da poslikam zanimive stvari :)39
Utrjen položaj nad dolino. Velikokrat se čudim ohranjenosti stoletje starih ostalin40
Proti prvem, nižjem vrhu od Dveh špic - Cimo Vildiver, takoj nad bivakom41
Na vrhu42
Protii višjemu vrhu Cima Alta vodi izklesana pot, tudi skozi goro43
V najdaljšem predoru pod Cimo Vidiver44
Nasproti sta nama prišla Peter2 s Hribi.net in njegova sopotnica. Srečali smo samo še dva Italijana in nikogar več45