Mountain ranges / Kamnik Savinja Alps / Tolsti vrh / Povlje - Tolsti vrh

Povlje - Tolsti vrh

Starting point: Povlje (710 m)
Lat/Lon: 46,3296°N 14,3768°E
Destination: Tolsti vrh (1715 m)
Time of walking: 2 h 45 min
Altitude difference po putu: 1010 m
Map: Karavanke - osrednji del 1:50.000
Recommended equipment (summer): helmet
Recommended equipment (winter): helmet, ice axe, crampons
Views: 8.431
 1 person likes this post
Access to the starting point:
a) Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Brnik, ko pa dosežemo cesto Mengeš - Kranj, pa nadaljujemo levo proti Kranju. Po glavni cesti proti Kranju se peljemo do prvega krožišča, od koder nadaljujemo na prvi izvoz desno v smeri Šenčurja. Skozi Šenčur nadaljujemo po glavni cesti, nato pa, ko dosežemo cesto Kranj - Zgornje Jezersko, nadaljujemo desno v smeri Jezerskega. Ko prispemo v Preddvor zapustimo glavno cesto in z vožnjo nadaljujemo levo proti središču omenjenega kraja, od tam pa sledimo oznakam za naselje Bašelj. Nekoliko za naseljem Bašelj se cesta spusti do potoka Milka ter ga preko mostu tudi preči. Tu se v desno najprej odcepi cesta v vas Babni, Vrt, dobrih 100 m naprej še v vas Povlje. Nadaljujemo po vzpenjajoči cesti proti Povlje, parkiramo pa na manjšem parkirišču nad vasjo. Ob izhodišču se nahaja manjše križišče, več planinskih smernih tabel in večja informativna tabla sprehajalno-učne poti Trstenik "pot pod Storžičem".
b) Z avtoceste Jesenice - Ljubljana se usmerimo na izvoz Kranj zahod, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Golnik. Ko prispemo v Tenetiše zapustimo glavno cesto proti Golnik in z vožnjo nadaljujemo desno v smeri Trstenika. Približno 1km za naseljem Trstenik prispemo na manjše križišče, kjer nadaljujemo levo v smeri vasi Povlje. Nadaljujemo po vzpenjajoči cesti proti Povlje, parkiramo pa na manjšem parkirišču nad vasjo. Ob izhodišču se nahaja manjše križišče, več planinskih smernih tabel in večja informativna tabla sprehajalno-učne poti Trstenik "pot pod Storžičem".
Path description:
S parkirišča se usmerimo na levo cesto v smeri Velika in Mala Poljana (pot med obema cestama vodi na mountain pasture Javornik, tudi Dolenčeva pot na Velika Poljano). Cesta kmalu zavije levo, kjer nas vodi mimo vodohrana in kamnoloma. Nekoliko naprej se cesta spremeni v cart track, le ta pa se prehodno strmeje vzpne. Malo za tem, ko se cart track položi in zavije desno v gozd, pa se z njega še nekoliko bolj v desno odcepi markirana pešpot, po kateri nadaljujemo vzpon. Kratek čas nadaljujemo vzpon ob hudourniku, nato pa pot zavije levo ter se prečno vzpne, v zadnjem delu čez nekoliko podrto grapo. Na vrhu grape stopimo na nekakšen greben med dvema potokoma, kjer se nam z leve priključi pot iz vasi Goriče in Zalog. Sledi še kratek vzpon po razglednem grebenu, nato pa prispemo na označeno razpotje, od koder nadaljujemo po spodnji levi poti v smeri Mala Poljana (desno Velika Poljana).
Nadaljujemo po poti, ki nas po nekaj nadaljnjih korakih hoje pripelje v z gozdom poraščeno dolino. Vse slabše vidna stezica, se naprej vzpenja po omenjeni dolini, ki postaja vse ožja in se postopoma spremeni v graben. Naprej se vzpenjamo po komaj vidni stezici, ki se vzpenja med dvema strmima pobočjema. Pot, ki je v glavnem prekrita z listjem in je na določenih delih izpostavljena padajočemu kamenju, pa nas višje pripelje na sprva precej razrit cart track, po katerem v nekaj minutah izstopimo iz gozda na spodnji del Mala Poljana. Cart track po katerem nadaljujemo vzpon, pa nas po nekaj minutah nadaljnje hoje pripelje do lovske koče na Mali Poljani.
Z Mala Poljana, od koder se nam priključita poti z Velika Poljane in Dom pod Storžičem, nadaljujemo levo v smeri Tolsti vrh, po poti, ki se prečno vzpne na zahodni rob mountain pasture. Višje gre pot v gozd, kjer se z izjemo nekaj manjših jas nadaljuje do prihoda na greben, kjer se nam priključi pot iz Gozda.
Nadaljujemo desno po vzpenjajoči poti, ki nas skozi redek, po večini smrekov gozd, pripelje na vršno neporaščeno pobočje Tolstega vrha. Tej vse bolj razgledni poti, ki se razmeroma strmo vzpenja po južnem grebenu, sledimo vse do vrha te razgledne gore.
Povlje - Mala Poljana 1:45, Mala Poljana - Tolsti vrh 1:00.
zemljovid puta - Tolsti vrh
On the way: Mala Poljana (1325m)
We recommend: trips from the same starting point, similar trips, panorama, Inscription book
Povlje - Tolsti vrh1
Povlje - Tolsti vrh44
Discussion about the trail Povlje - Tolsti vrh
tango30. 12. 2018
S Povelj na Malo Poljano, nadaljevanje na Tolsti vrh in povratek preko Velike Poljane nazaj na izhodišče. Razmere prima, samo od priključka poti iz Gozda pa do vrha je, sem pa tja, ledeno in je zato previdnost, predvsem pri sestopu, nujna, sicer lahko kaj hitro pristanemo na riti.
tango5. 05. 2023 16:49:58
Prelep dan in pogled skozi okno sta dala impulz. Z ženo sva šla na Malo Poljano, od tam na Tolsti vrh, nadaljevala na Kriško, s Kriške v Gozd in potem po prečki nazaj na izhodišče. Nabralo se je skoraj 14 km. Pot odlična, s Tolstega proti Kriški lahko vidiš še malo snega, več blata, sicer pa prelepo. Planincev nekaj s Kriške proti Tolstemu, več pa z Gozda na Kriško, medtem ko s Povelj na M. Poljano ni bio nikogar.
Kafetarca6. 05. 2023 21:33:47
Katera pa je ta pot "po prečki"?
tango7. 05. 2023 07:42:06
Če greš iz Gozda po poti v Zalog, pri ostanku stebra na katerem je markacija nadaljuješ levo, ne desno navzdol v Zalog . Pot se vzpenja in ko prideš na rob gozda je tam krmišče za divjad, potem pa enostavno nadaljuješ po kolovozu. Ko prideš do spomenika padlim borcem na Kozjeku,tu gre levo navzgor pot na Poljano, prečkaš potoček in greš po kolovozu, ki pelje levo in po njem vse do parkirišča na Povljah.